Komma runt utlämningsställe?

cassiopeja

Trådstartare
Jag undrar om nån har nån bra idé på hur man kan komma runt förvalt utlämningsställe när man beställer grejer på nätet?
Jag bor mitt emellan två städer och jobbar i den ena staden, men bor på andra sidan kommungränsen så min postort tillhör den andra staden. Det gör att föreslagna utlämningsställen för paket blir i den andra staden, vilket innebär många mil extra åt helt fel håll för mig.
På vissa sajter så har man större valmöjlighet bland utlämningsställen, men inte på alla.
Nån som har nåt tips för hur man kan komma runt det?
Kan de man beställer av ändra utlämningsstället för just mitt paket, så att det är nån idé att kontakta dem? Eller skulle man kunna ange det utlämningsställe som jag vill ha, som leveransadress för försändelsen? (eller blir det tokigt då?)
🤔

Gäller det instabox så går det att ändra om du följer länken i smset. Jag jobbar också åt ett annat håll och det finns inte som alternativ i scroll-listan, men sen går det att ändra till utlämningsstället som ligger nära jobbet.

Jag undrar om nån har nån bra idé på hur man kan komma runt förvalt utlämningsställe när man beställer grejer på nätet?
Jag bor mitt emellan två städer och jobbar i den ena staden, men bor på andra sidan kommungränsen så min postort tillhör den andra staden. Det gör att föreslagna utlämningsställen för paket blir i den andra staden, vilket innebär många mil extra åt helt fel håll för mig.
På vissa sajter så har man större valmöjlighet bland utlämningsställen, men inte på alla.
Kan de man beställer av ändra utlämningsstället för just mitt paket, så att det är nån idé att kontakta dem? Eller skulle man kunna ange det utlämningsställe som jag vill ha, som leveransadress för försändelsen? (eller blir det tokigt då?)
🤔
Det brukar funka att mejla företaget man beställer ifrån, ja.

🤔
Menar du när det finns en funktion att välja bland ombuden, men du inte får fram alla alternativ?
Inte de butiker som inte all har funktionen att välja ombud all.

Det fejkar du dig förbi genom att skriva ett postnummer som ligger nära där du vill hämta.
Eventuellt kan det finnas behov att gå tillbaka och ändra så din adress ändå blir korrekt i den slutliga beställningen. Man kan behöva vara lite observant och kreativ, beroende på hur det är utformat. Men jag har aldrig råkat ut för att det inte fungerar efter jag fattade att det är en väg för att genomföra det som jag ska leta efter.

Liknande trådar

Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
13 170
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar