Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Kan någon på ett lättfattlig sätt beskriva det här med "öppna" och "sluta" för mej,det ska ju vara lösgörande för hästen...är det något...
2
Svar
30
· Visningar
3 229
Senast: Solis
·
G
Träning Vet inte om det finns en sån här tråd redan. Men jag prövar ;) Vilken är den bästa träningen för hästen i uppförsbkacke, Skritt, trav...
2
Svar
25
· Visningar
5 131
Senast: Totola
·
M
Träning Har fått hem en 5 åring nu. hon är väldigt social och trevlig att handskas med, men vid ridning så blir hon ofta väldigt stressad och...
Svar
6
· Visningar
967
Senast: cili
·
S
Träning Kommer snart en häst hem till mig som jag ska rida in under sommaren. Hästen är ett kallblod och tre år. Han är inte så mycket hanterad...
2
Svar
21
· Visningar
2 264
Senast: älgen
·
Träning Vet inte om det här hamnat rätt men... Jag mötte en tjej när jag var ute med vovven. Hon tog en promenad med hästen i grimma. Först...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 002
Senast: J3O
·
T
Träning när jag rider så åker alltid hälarna upp utan att jag märker de.. vad ska jag göra åt det? och ska man trampa ner hälarna när man...
Svar
16
· Visningar
5 078
Senast: Stopek
·
M
Träning om hästen har NGT raka bakben..får den svårare att trampa under sig då? Det handlar inte om alls mkt. ska se om jag kan lägga upp en...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: Pansi
·
M
Träning Har en x-travare som var helt underbar när jag köpte honom. Gick fram överallt, lydig, lyhörd, dock svårstoppad. Något tittig och...
Svar
17
· Visningar
1 040
Senast: Mysaan
·
E
Träning Har blivit medryttare på en häst som jag nu rider 3 ggr i veckan, värsta chansen för mig att få rida lite liksom.. Jag har ridit ut...
Svar
3
· Visningar
696
Senast: Flisa
·
Träning Hur börjar ni med era föl. Binder ni upp dom som en stor häst '? Om de drar och bråkar och stegrar. Låter ni dom bara vara. Beräta...
Svar
2
· Visningar
950
Senast: Shettisar
·
Träning Min sköthäst beteer sig konstigt =( När vi rider ut så kröker han av nacken (halsen) , biter sig nästan i bringan, hetstuggar på...
Svar
18
· Visningar
1 338
Senast: Lorelie
·
Träning Hur? Vill lära min Clydesdale att fatta gallop även under ryttare men hur? Börja från marken givetvis med röstkommando men sen då?
Svar
4
· Visningar
1 056
Senast: Mirre
·
E
Träning Japp, du har hovis vart ute och skott pålle. Det gick ju inte helt smidigt. :crazy: Inte vart han panikslagen inte, men han hade ett...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: Sandra S
·
H
Träning Har släppt mitt sto som är sex år på sommarbete! Hon går med flera andra valackar, samt ett sto till. Givetvis började stona brunsta...
Svar
15
· Visningar
1 111
Senast: Häst 2004
·
N
Träning Skulle behöva lite tips på sådana... Galopparbete är inte så jättekul på min häst då hon blir så upphetsad utav det så tillslut blir...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: v_NiniZ_v
·
T
Träning Hejsan...jag är ny här och behöver lite råd och tips. Jag ska börja sköta om ett varmblod som är 7 år, och har väl inte blivigt riden...
Svar
13
· Visningar
1 171
Senast: timotei
·
Träning Vi har en häst som följer efter mig men går inte ifrån mig. Jag vill kunna flytta på honom utan att behöva knuffa på honom. Jag kan...
Svar
16
· Visningar
1 089
Senast: Lady_S
·
S
Träning Hej! Jag hoppas kunna få lite tips i hur jag bäst sätter mig i respekt hos en häst som jag lånat i sommar. Hästen i fråga är ett åtta...
Svar
4
· Visningar
1 560
Senast: susanna.davidsson
·
Träning Hästens utbildningsskala består ju av sex steg: 1. takt 2. lösgjordhet 3. eftergift (?) 4. schwung 5. rakriktning 6. samling...
Svar
10
· Visningar
3 770
Träning För ca ett halvår sedan blev vi inackorderingar irriterade över att stallägaren släppte ut hästarna så sent på helgerna (kunde få stå...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
10 639
Senast: Flyttfogel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar