mode i att vara "anti-täcke"

Sv: mode i att vara "anti-täcke"

martha skrev:
du kan även ha äppelcidervinäger och svampa över det sista......

Våra muterade insekter bryr sig tyvärr inte om det mer än typ fem minuter. Jag provade ju allt med förra unghästen (och det enda som fungerade var kombinationen stall på dagen och eksemtäcke modell heltäckande på natten), och henne dränkte jag in i ren äppelcidervinäger utan resultat.

Fast på ickemuterade insekter brukar det fungera ganska bra avskräckande ja =) (Sen är ÄCV bra mot svamp och grejer i huden med)

Nej, Jag vill ha det till mode att racka ner så mycket som möjligt påfolk som täckar sina hästar bara för man kanske inte själv gör det!

Håller fullständigt med om att man måste se till vad hästen gör, det är precis det jag försöker få fram. Min (visserligen unghäst) har som sagt aldrig haft täcke, men i framtiden när hon börjar jobbas kommer hon klippas och täckas! Kan tillägga att hon är född på lösdrift uppe i norrland, och i stort sett aldrig hade stått i en box när jag tog hem henne! Nu står hon dock uppstallad på vintern. Dels pga brist på lösdrift (typ ingen alls) i närheten, dels för att vindarna från havet här är ruskigt råa på hösten och vintern!

Ser absolut ingen mening med att lägga på två tjocka täcken mitt i sommaren, skulle heller aldrig få för mig att göra det! Men ett tunt regntäcke, det är väl inte hela världen?

//Tina

Gör som du själv vill/tycker och blir bäst för DIN häst. Det är du som är ägare och du som har ansvaret, då ska ju du också vara den som (förhoppningsvis) bäst kan avgöra om hästen behöver täcke, hjälptyglar, speciella bett osv osv, inte andra.
Men jag menar inte att man inte ska lyssna på andra, men ha viss självkritik.
Men om du gör som du vill, ska du också respektera att andra också gör det, kanske är det det som är svårast. ;)

Kanske är det många som faller för "grupptrycket" på tex buke och skriver så som majoriteten tycker, inte som de själva gör.

Tycker att debatter av den här sorten är intressant att läsa men det brukar ju sluta i smutskastning :p där man nedvärderar varandras argument utan att så mycket som försökt förstå inläggen. :smirk:

//Vimzis som just nu försöker vara neutral (=stor fegis :D )

Jo, jag gör som jag vill, och låter andra göra som de vill utan att klanka ner. Däremot anser jag att man måste kunna ge och ta kritik ändå.

Tror dock du har missuppfattat mig lite, uppfattar det som att du tror jag bett om råd, och att du tror att jag "valt en sida". Detta är inte fallet, utan jag ville bara diskutera ngot jag tyckte var intressant!

/Tina

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka