Sv: BH vid ridning
Vill bara berätta. Har själv haft F-kupa tills för något år sedan då jag gjorde en operation som minskade min byst till B kupa, det bästa jag någonsin gjort
. En ny värld öppnade sig för mig, dels vad det gällde idrott, RIDNING, löpning mm och också när det gällde kläder. Från att ha köpt BHar i specialbutiker för ca 600-700 kronor kunde jag gå till Lindex eller H&M och köpa en BH för en hundralapp
. Förut satte jag på mig BHn innan jag klev ur sängen, nu kan jag gå en hel dag utan (om jag vill, inget att rekommendera dock, även små tuttar kan bli sladdriga vid omild behandling). Vid motion hade jag alltid minst två BHar på mig förut, nu räcker en sporttop. Nu kan jag köpa blusar eller tröjor med knäppning utan att oroa mig för om knapparna ska hoppa loss eller det ska glipa
.
Nu menar jag inte att alla ska boka in sig för operationer men jag vill dela med mig av mina erfarenheter. Om du har
stora problem med bysten och t ex har värk osv så ska du ta kontakt med din vårdcentral och be om hjälp, en stor byst kan faktiskt vara ett handikapp. Det ska dock vara ett genomtänkt beslut.
Jag vill också att alla ni som tycker att ni har för små bröst ska tänka till innan ni opererar in inlägg, är det verkligen värt all smärta, alla risker och alla problem som en stor byst medför. Det finns ju trots allt push-up, gelkuddar och vadderade kupor om man vill "bysta upp" sig till fest ibland. Det gör jag och det är underbart att ha den valfriheten
.
Slutligen till val av BH, Swegmark har bra BHar i stora och små storlekar. De håller ett bra pris och kvaliten är helt OK. De säljs på Lindex och ev. på postorder men jag rekommenderar dock att alltid prova en BH innan man köper den. Jag tycker också att även alla ni med små bröst ska tänka över om det inte är värt att lägga ett par hundra på att slippa ha taxöron till bröst före trettio, valet är ju ändå ditt eget. Tack för mig, alla ni som orkade läsa