BH vid ridning

Sv: BH vid ridning

Jag har något svårt att hitta något som passar oavsett modell.
Har F-kupa

JAAA :bump: Casalls superba sportbh med mesh i ryggen :love: och :bow: :bow: utan den skulle jag aldrig klara av att rida. Tuttarna skulle bara skumpa omkring :rofl: Måste säga att jag är imponerad av er som kan rida i bygelbh. Själv tycker jag bara det gör förbaskat ont när de inte hålls på plats av sportbhn.
Fast jag kan ibland också undra hur ni står ut, det skumpar inte så lite när man ser vissa ryttare :devil:

Apo

Måste hålla med om att det låter minst sagt osanolikt. Höjden av otur skulle jag kalla det :smirk:
Ååh vad glad jag är att jag har A-B! :banana:

Bygeln sitter inte fast i mina iallafall, i bästa fall så finns en liten knopp i vadera ändan av själva bygeln men inte alltid. Det vet väl alla att bygelbh:ar är tvättmaskinens värsta fiender om man inte använder en tvättpåse till dom. Har tappat åtskiliga byglar som åker ur bh:n för att de är för vassa så jag kan mycket väl förstå att de kan punktera en lunga vid fall. Byglarna är av metall så även om de är böjliga åt ett håll så är de styva åt det andra, för det mesta.

MVH Ann

Tänker man så ska man nog linda in sig i gasbinda och aldrig gå ur sängen..Livet är faligt... inge har överlevt ;) :rofl:

i dessa sammanhang är jag rätt nöjd över mina små vändsteka ägg :D

Jag avskyr sport-bh som jag tycker bara blir svettigt och kladdigt :crazy: Jag rider bara i vanliga push-up bh:ar eller ibland utan bh med nåt tajt linne bara. Har B-kupa.

Ridning? Nej, inte utan min Stay In Place! :bow:
Den må vara dyr, men jösses vad bra och så många år som min har hållt passform och stabilitet så blir det ju verkligen inte dyrt heller.. jag menar.. HALLÅÅÅÅ??!! Vad kostar det att rida/månad? Hur mycket pengar lägger ni på ridbyxor och schabrak och täcken och matchande benlindor? Framförallt: Vad kostar evt. plastikoperation om man tröttnar på sina bröst efter att man har skumpat sönder dem i undermåliga BH:ar?

/JES
med B-kupa, så egentligen behövs kanske inte nån super-BH, men det är ju sån skillnad att rida när de håller sig "där man lagt dem"! :D

Vill bara berätta. Har själv haft F-kupa tills för något år sedan då jag gjorde en operation som minskade min byst till B kupa, det bästa jag någonsin gjort :bump: . En ny värld öppnade sig för mig, dels vad det gällde idrott, RIDNING, löpning mm och också när det gällde kläder. Från att ha köpt BHar i specialbutiker för ca 600-700 kronor kunde jag gå till Lindex eller H&M och köpa en BH för en hundralapp :) . Förut satte jag på mig BHn innan jag klev ur sängen, nu kan jag gå en hel dag utan (om jag vill, inget att rekommendera dock, även små tuttar kan bli sladdriga vid omild behandling). Vid motion hade jag alltid minst två BHar på mig förut, nu räcker en sporttop. Nu kan jag köpa blusar eller tröjor med knäppning utan att oroa mig för om knapparna ska hoppa loss eller det ska glipa :D .

Nu menar jag inte att alla ska boka in sig för operationer men jag vill dela med mig av mina erfarenheter. Om du har stora problem med bysten och t ex har värk osv så ska du ta kontakt med din vårdcentral och be om hjälp, en stor byst kan faktiskt vara ett handikapp. Det ska dock vara ett genomtänkt beslut.

Jag vill också att alla ni som tycker att ni har för små bröst ska tänka till innan ni opererar in inlägg, är det verkligen värt all smärta, alla risker och alla problem som en stor byst medför. Det finns ju trots allt push-up, gelkuddar och vadderade kupor om man vill "bysta upp" sig till fest ibland. Det gör jag och det är underbart att ha den valfriheten :love: .
Slutligen till val av BH, Swegmark har bra BHar i stora och små storlekar. De håller ett bra pris och kvaliten är helt OK. De säljs på Lindex och ev. på postorder men jag rekommenderar dock att alltid prova en BH innan man köper den. Jag tycker också att även alla ni med små bröst ska tänka över om det inte är värt att lägga ett par hundra på att slippa ha taxöron till bröst före trettio, valet är ju ändå ditt eget. Tack för mig, alla ni som orkade läsa ;)

Jag förstår att du är helt överlycklig. Jag hade C-kupa tills för ett år sedan, då slutade jag med p-piller och nu är F-kupa snart för litet. Jag har alltid fått höra att jag liknar mormor i kroppsform men att jag hade mycket mindre bröst, bevisligen bara för att jag åt piller från 15-16 års ålder.

Jag har själv funderat på förminskning men fick höra att det kan bli problem med amning och sådant sedan så jag har bestämt mig för att skaffa barn innan jag gör en sådan operation.
Eftersom jag har konstaterad värk sedan flera år tillbaka kan jag förmodligen få operationen ganska enkelt.
Huden är dessutom totalt förstörd för att den inte hängde med i tillväxt och mina bröst är numera prydda med snygga blåa och röda linjer efter alla hudbristningar, känns inte så bra heller.
Ang. kläder: XXL i höfter, M i midja och XL i byst. Det finns inga kläder till mig.

Ja.. ne nu ska jag sluta med att rida i bygelBH.. :crazy:
Har en kompis som fick bygeln rakt i i bröstet... slutade i en massa dökött som fick opererasbort :crazy:

Nu blir det att köpa maaassor med sporttoppar :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Julklappar 2024!
  • Valet i USA
  • Dagens nagellack!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka