Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vi har nu under en tid last tränat våran häst, och allt har gått bra tills nu. Hästen kan nu står inne i transporten utan problem om...
Svar
11
· Visningar
983
Senast: Montéryttare
·
G
Träning När hästen passande väljer matte att klia sig på, är det ett uttryck för bristande respekt? :crazy:. Själv har jag inget emot det...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 447
Senast: jea78
·
M
Träning Rider min häst på två olika sätt. Engelskt med 3-delat pessoabett. Då går hon mycket fint på tygeln och lyssar ganska bra på vad jag...
Svar
3
· Visningar
1 156
Senast: mackan
·
H
Träning Satt idag med familjen hos mormor o tvingade alla att kolla på håsthoppningen (eftersom mormor bara har en tv).. Å då börjar mamma med...
2
Svar
28
· Visningar
3 394
Senast: Trollduva
·
A
Träning jag hade haft ut min foderhäst och hon har fått för sig nå dumheter om att hon ska sparka på honom när jag kommer med honom brukar ha...
Svar
7
· Visningar
1 047
Senast: AlterPride
·
M
Träning Visste inte riktig vad jag skulle lägga denna tråd så det fick bli här. imorgon ska jag provrida en ponny som jag kanske ska träna...
Svar
8
· Visningar
1 011
Senast: Malle Palle
·
W
Träning Jag har ett varmblod som tidigare gått på banan. Han är alltså mycket hanterad. När jag hämtade honom gick han rakt in i transporten...
Svar
4
· Visningar
820
Senast: Wildthing
·
W
Träning Hur många här har tränat typ dressyr eller liknande till musik? Har börjat göra det ibland för det är jätteskönt och min lilla pålle...
Svar
5
· Visningar
1 094
Senast: Breccia_
·
P
Träning Jag har några vänner som köpt sig ett "vävningsproblem". Ett ungt fullblodssto, fd galoppör. Hon vävde i förra stallet och mina vänner...
Svar
11
· Visningar
1 247
Senast: angus
·
G
Träning Hejsan Jag har haft en häst som har tävlat väldigt högt. För en av de bästa i sverige på Fälttävlan. När jag fick hem hästen gick...
Svar
2
· Visningar
976
Senast: Hallonsoda
·
Träning Jag har en del funderingar på detta med att gå med fölet i grimma. Denne lille kille är svårare än min andre gubbe. Först är han feg...
Svar
15
· Visningar
1 946
Senast: Tora
·
F
Träning Hej alla kunniga duktiga hästmänniskor! Har ett litet dilema jag :confused: Jag har ridit nästan hela mitt liv. Slutade för några år...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: Fian
·
Träning Får man det och i vilken utsträckning? :confused: Delar man på in/ut-släpp och allmän stallskötsel o hantering, får man då...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 680
Senast: LIA
·
O
Träning Efter ridningen idag stog pållen och gäspade å gäspade. Vad är det tecken på? Han vart ordentligt genomjobbad och lösgjord under...
Svar
19
· Visningar
4 839
Senast: o_u
·
Träning Hästen är en fd.travare.Jag har precis lyckats vänja honom av vid kickandet och bockningar. Dock har han under en lång tid fått för sig...
2
Svar
34
· Visningar
3 015
Senast: _SaintTropez_
·
M
Träning På fredag ska jag transportera en häst i ca 2 timmar, e de nått mer än att atanna då och då för att ge vatten och kolla hästen så den...
Svar
12
· Visningar
957
Senast: Goldi
·
Träning VARNING. JÄTTELÅÅÅÅNGT mail. Sitter här och är förtvivlad med gråten i halsen, vuxna människan. Igår hämtade jag hem min drömhäst...
2
Svar
31
· Visningar
5 275
Senast: Bonnielove
·
F
Träning Jag provar sätta denna tråden här är det inte rätt får ni flytta den. Det är såhär min häst är under igångsättning efter en långre...
Svar
12
· Visningar
939
Senast: Fladde
·
K
Träning Som jag har förstått så är det många här på buke som har fler än en kuse hemma... Tänkte att detta måste ju vara bästa platesen att...
Svar
15
· Visningar
1 293
Senast: åke
·
R
Träning Jag har "fått" en medryttarhäst och vi känner inte varandra så väl. Annars rider jag på ridskola och ni vet ju alla att då är man så...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: Rova
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama