Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Hej! Tänkte höra om det är ngn som har ett bra råd hur jag ska bära mig åt för att på ett bra sätt få ut mitt sto från sommarhagen...
Svar
5
· Visningar
870
Senast: Mitrolle
·
A
Träning Jag red dressyrlektion på min medryttarhäst igår. Jag har ridit i många år men har det senaste halvåret verkligen kommit någon vart med...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Angeli
·
F
Träning Är nyfiken på om nån har nått annat djur än häst som hästkompis till sin häst? Tänkte mest då på get eller får. Ni som ev har det hur...
Svar
15
· Visningar
4 059
Senast: thessie
·
Träning Vad kan man göra för att aktivera en häst som har boxvila? De dagar hon får komma ut (regnar det får hon vara inne pga av bandagerade...
Svar
19
· Visningar
1 854
Senast: Montéryttare
·
P
Träning Hur hoppar man upp barbacka på ett anständigt sätt..? :D Dvs utan att kicka till hästen eller anfalla den à la cherokeeindian....;)...
2
Svar
25
· Visningar
5 991
Senast: Doneloge
·
E
Träning Jag ska ha min pålle på ett bete där hästarna har tillgång till havsvatten. Är det dåligt för hästar? Självklart kommer jag erbjuda min...
2
Svar
21
· Visningar
7 808
Z
Träning Vad har ni för erfarenhet av att arbeta med tuffa respektive lätta hästar (med lätta hästar menar jag såna som är lätthanterade...
Svar
11
· Visningar
1 714
Senast: FUNNY
·
H
Träning Har precis köpt en ny häst. Har haft ett antal hästar förut men har ändå inte svaren på dessa frågor... Hon är väldigt dåligt hanterad...
Svar
10
· Visningar
1 241
Senast: Claudia2
·
E
Träning Hej jag har ett litet problem just nu och jag ska försöka förklara så ni förstår.... Jag har två egna hästar ett sto 10 år och en...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: >emelie<
·
Träning Fram med era bästa tips angående att träna upp bärigheten hos en häst! Min häst orkar inte riktigt bära sig i galopperna, hon lutar...
Svar
15
· Visningar
2 974
Senast: Totola
·
H
Träning Svårt att förklara mitt "problem" kort, men jag försöker... Happy är en 18 år gammal valack, halvblod. Köpt från ridskola där han...
Svar
1
· Visningar
937
Senast: nexxa
·
L
Träning Hur introducerar man på ett bra sätt intervallarbete i galopp? Hur börjar man introducera intervallträningen i rätt tempo från...
Svar
12
· Visningar
1 550
Senast: Stopek
·
G
Träning Vad gör man med en häst (ponny) som inte kan skritta normalt i nerförsbackar utan hela tiden går i något slags mellanting mellan skritt...
Svar
6
· Visningar
824
Senast: Bison
·
Träning Jag har ett 6 årigt sto, köpte henne för snart 2 år sedan. Då var hon inriden (jag provred henne), när hon kom hem till mig gick det...
Svar
12
· Visningar
3 778
Senast: Claudia2
·
W
Träning Hej. Tänkte be om lite råd här. Får hem en häst nu som är livrädd för transporter. Har försökt i tre veckor nu med att lasta henne i...
Svar
6
· Visningar
879
Senast: åke
·
Träning Min häst är ibland ett veritabelt kräk. Ranghög men på ett stridigt sätt när det kommer nya hästar till flocken. Har kommit en ny...
Svar
12
· Visningar
2 204
Senast: Smulan75
·
A
Träning I helgen ska jag tranportera hem fölstoet från stuteriet tillsammans med hennes förstafödde. Fölet är ca 1 mån gammal och nästan inget...
Svar
4
· Visningar
759
Senast: Abracadabra
·
Träning Vissa dagar hinner jag inte rida. Men jag går alltid ut i hagen och pussar på pålle plus att jag känner över ben och kropp ordentligt...
2
Svar
22
· Visningar
2 012
Senast: KalleMero
·
J
Träning Min lilla hingstfölunge är nu 17 dagar gammal och har börjat få tänder, han har även kommit på att man kan bita matte med dom.. :smirk...
Svar
9
· Visningar
1 183
Senast: älgen
·
T
Träning Hjälp! Jag bor väldigt dumt, mitt i byn och har 200 meter till min sommarhage. Nu har mitt sto fölat för en vecka sedan, och eftersom vi...
Svar
12
· Visningar
1 826
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama