Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Ja det är så att en kompis till mig ar två unghästar som går ihop och dom leker ganska häftigt med varandra så att båda två har...
Svar
12
· Visningar
1 550
Senast: ako
·
R
Träning Hur uppfattar man egentligen de olika ridsätten? Ni som rider western, hur uppfattar ni engelskridningen och tvärt om. Det skulle vara...
2
Svar
37
· Visningar
2 230
Senast: Rubinen
·
Träning Idag tömkörde jag min lilla tös ute i skogen. Vi tog en runda som innehöll 4 övergångar vid stor väg och en hage med hästar, stor...
Svar
16
· Visningar
1 157
Senast: orion_x
·
Träning I onsdags fick jag ryggskott när jag äntligen skulle mocka ur vinterbädden ur uteboxen. Hästarna går som tur var ute på nätterna sedan...
Svar
5
· Visningar
1 037
Senast: Sammet
·
Träning Jag har en ettårig arabhingst som för tillfället går på bete med andra småhingstar i sin ålder. Jag har haft honom sen han var åtta...
Svar
12
· Visningar
819
Senast: linafina
·
Träning Har funderat på att börja tömköra min fjording (och ev även shettisen) för att variera och inte bara rida jämt. Fjordingen är inkörd så...
Svar
4
· Visningar
1 373
Senast: pimy
·
M
Träning jag har inte suttit på en häst på kanske ett-två år pga sjukdom. Ska börja rida i höst igen. Är det ngn som har bra träningstips...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: Totola
·
E
Träning Hej alla trevliga hästmänniskor! Jag undrar: Ni som har jollybollar till era hästar, hur funkar det, leker hästen verkligen med den...
Svar
15
· Visningar
2 749
Senast: Fia-Lina
·
Träning ska börja sätta igång min kbl travare nu. Nån som har nåt bra tips hur jag ska träna upp kondis och muskler? Har en bra backe och...
Svar
13
· Visningar
1 129
Senast: fiaskurken
·
H
Träning jag har hört att connemaror är väldigt viktbärande. vad har ni för erfarenhet, är det okay som vuxen att sitta upp på dotterns mara"...
Svar
9
· Visningar
3 547
Träning Hejsan! Jag har ett problem med en häst jag brukar longera, det är nämlingen så att hästen tenderar att, när jag släpper ut den på...
Svar
1
· Visningar
1 347
Senast: Joyride
·
D
Träning Har fått tips om att jag ska börja longera min häst för att inte belasta ryggen så mycket. Han har haft problem med sadeln. Så nu undrar...
Svar
9
· Visningar
1 460
Senast: yes
·
Träning Tyvärr har det släppts en hingst på fribetäckning i hagen bortanför våra hästar idag.Där är endast hägnat med två eltrådar. Vem blir...
2
Svar
23
· Visningar
2 773
Senast: gismo
·
Träning Vi har haft lite bekymmer, jag och min flicka, men det verkar vaar löst. Hon vägrade trava lugnt, taktade bara och ställde sig utåt för...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Akustik
·
F
Träning Varför gör det så ont att ramla av :cry: Varför skenar hästen? Och framför allt, vad ska man göra när en häst skenar på öppet fällt?
2
Svar
27
· Visningar
2 406
Senast: LitenIsa
·
Träning Det verkar finnas en del här inne som har kläm på detta med lastning, så jag provar: Efter att ha tränat o tränat på egen hand, så...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
5 636
Senast: Lillsillen
·
M
Träning Vad har ni, träningsschema eller inte? Jag har inte det och trivs bra med det, allt funkar, har bara bestämt att jag ska te.x. rida...
Svar
12
· Visningar
1 182
Senast: Galina
·
M
Träning Ja, jag kan ju skriva lite om bakgrunden i fall det kan vara till nån hjälp. Jag köpte mitt islandssto för snart ett och ett halvt år...
2
Svar
20
· Visningar
1 941
Senast: Galina
·
M
Träning Är det enda man kan göra att vänta till brunsten har gått över? är snäll annars! Tips nån!
Svar
1
· Visningar
687
Senast: Nin
·
B
Träning Får ridsår från och till ibland. Det sitter ganska högt upp mellan skinkorna. Vad gör ni andra som har det här problemet. Kan det bero...
Svar
9
· Visningar
2 088
Senast: bussig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka