Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hejsan! Jag har ett problem med en häst jag brukar longera, det är nämlingen så att hästen tenderar att, när jag släpper ut den på...
Svar
1
· Visningar
1 344
Senast: Joyride
·
D
Träning Har fått tips om att jag ska börja longera min häst för att inte belasta ryggen så mycket. Han har haft problem med sadeln. Så nu undrar...
Svar
9
· Visningar
1 460
Senast: yes
·
Träning Tyvärr har det släppts en hingst på fribetäckning i hagen bortanför våra hästar idag.Där är endast hägnat med två eltrådar. Vem blir...
2
Svar
23
· Visningar
2 773
Senast: gismo
·
Träning Vi har haft lite bekymmer, jag och min flicka, men det verkar vaar löst. Hon vägrade trava lugnt, taktade bara och ställde sig utåt för...
Svar
7
· Visningar
3 672
Senast: Akustik
·
F
Träning Varför gör det så ont att ramla av :cry: Varför skenar hästen? Och framför allt, vad ska man göra när en häst skenar på öppet fällt?
2
Svar
27
· Visningar
2 404
Senast: LitenIsa
·
Träning Det verkar finnas en del här inne som har kläm på detta med lastning, så jag provar: Efter att ha tränat o tränat på egen hand, så...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
5 636
Senast: Lillsillen
·
M
Träning Vad har ni, träningsschema eller inte? Jag har inte det och trivs bra med det, allt funkar, har bara bestämt att jag ska te.x. rida...
Svar
12
· Visningar
1 182
Senast: Galina
·
M
Träning Ja, jag kan ju skriva lite om bakgrunden i fall det kan vara till nån hjälp. Jag köpte mitt islandssto för snart ett och ett halvt år...
2
Svar
20
· Visningar
1 935
Senast: Galina
·
M
Träning Är det enda man kan göra att vänta till brunsten har gått över? är snäll annars! Tips nån!
Svar
1
· Visningar
687
Senast: Nin
·
B
Träning Får ridsår från och till ibland. Det sitter ganska högt upp mellan skinkorna. Vad gör ni andra som har det här problemet. Kan det bero...
Svar
9
· Visningar
2 076
Senast: bussig
·
Träning Nu har ju hästarna gått ute dygnet runt, i sommarhage på dan och vanliga hagen under natten (Började dock gå i sommarhagen helt from...
Svar
3
· Visningar
764
Senast: saen
·
L
Träning Hur bestraffar man en häst som bits och hugger på rätt sätt????
2
Svar
33
· Visningar
11 581
Senast: Smulu
·
S
Träning Jag rider en ridtravare som gått msv dressyr. Han är asgo, men tyvärr så funkar det inte så bra när jag är ute och rider. Det går hur...
Svar
17
· Visningar
1 744
Senast: Tuvalisan
·
Träning använda inspänningstyglar som ej är elastiska (klart man kan men jag vill ha era åsikter :idea: ) när man longerar? det jag menar är...
Svar
3
· Visningar
937
Senast: Maxmax
·
B
Träning I "vårt" lilla stall finns det två boxar, vilka inte uppfyller exakta krav på storlek men som ändå funkar för vår C-ponny och...
Svar
10
· Visningar
1 041
Senast: Jempa
·
Träning Är det någon som äger en hingst som inte har eget stall och uppfödning? Har funderat en hel del på att köpa unghäst till hösten och...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 174
Senast: annkristina
·
E
Träning Läste igenom tråden nedan men tyckte inte att den gav de svar efter dom förutsättningar jag å pållan har just nu och därför startar jag...
2
Svar
29
· Visningar
1 830
Senast: Express_Pearl
·
I
Träning Vad gör man om sin häst vägrar gå? :mad: i dag när jag var ute och red så var han ganska pig och lite små fjantig och sen helt...
Svar
17
· Visningar
1 328
Senast: superbusan
·
Träning Vilka här för dagbok/träningsdagbok för hästen/arna? Vad skriver ni i den och hur noggranna är ni? Själv försöker jag orka skriva...
2
Svar
32
· Visningar
2 385
Senast: kicki71
·
C
Träning Kan ni, utifrån en bild, se vad denna häst behöver musklas upp? Bad behöver den för ridning, och träning? Jag vet ju hur han är, och...
Svar
19
· Visningar
1 596
Senast: Cronis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Tvättstugedrama
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur