Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning Har hört så delade meningar om det där... En del säger att hästen ska vila helt, en del att man ska jogga den... Vad är egentligen...
2
Svar
20
· Visningar
6 239
Senast: Bison
·
Träning jo det är såhär att jag har en unghäst 5år(islandshäst) och har lagt upp träningen såhär denna veckan: Måndag: tränade jag han lätt...
Svar
11
· Visningar
1 332
Senast: skrållan
·
Träning Jag skall snart inhandla en transport och skulle behöva lite tips om placering av uppbindningsring. En av våra hästar har hävt sig över...
2
Svar
26
· Visningar
2 734
Senast: Salandge
·
Träning :bump: :bump: :bump: Då har det äntligen hänt!!! Min häst gick in i transporten som en ljus! Var ute till en kurs i lördags, och...
2
Svar
33
· Visningar
2 148
Senast: 95johsv
·
C
Träning Jag undrar om det är någon som har gått, tänkt gå, vet någon unghästkurs? Jag har en ett åring och har hört om att vissa föreningar...
Svar
2
· Visningar
800
E
Träning hej jag rider ett kallblod som jag håller på att bygga upp musklerna på hon börjar bli väldigt fin nu:) hon har aldrig hoppat har ni...
Svar
10
· Visningar
1 078
Senast: Uma
·
Träning Hejsan! Vi har en liten söt arabtjej i vårat stall :love: . Hon rids av sin ägare och en annan tjej med erfarenhet, då hästen är lite...
2
Svar
32
· Visningar
2 027
B
Träning Har en häst som är rädd för i stort sett allting känns det som ibland. har som mål att kunna vara med på någon mindre tävling någon...
Svar
12
· Visningar
1 195
Senast: Bärin
·
S
Träning Brukar ni använda hönät? Hösegel? Andra grejer? Eller föredrar ni att inte ge hästen mat under resa? Min pålle blir snabbt rastlös vid...
Svar
14
· Visningar
1 184
Senast: Mynta2
·
Träning Till och från har det diskuterats mycket i "vårt" förra stall om det här med att berömma en häst. Själv tycker jag att det är väligt...
Svar
9
· Visningar
1 008
Senast: nexxa
·
J
Träning Jag har en häst på 172cm och 600 kg.. Han är jätte fin :love: men STOR :smirk: . Jag är ca 166cm och vägen 50 kg. Rambo är jätte pigg...
Svar
9
· Visningar
1 120
Senast: Totola
·
Träning Jag har tyckt att NH är intressant men aldrig gjort slag i saken att utöva det. Nu har jag fått en fölunge som jag i framtiden skulle...
Svar
7
· Visningar
996
Senast: hello.kitty
·
P
Träning Är det ok med en sadelvan och löshoppad 04:a ? :confused:
2
Svar
35
· Visningar
2 656
Senast: turbofling
·
H
Träning Hm.. Säg nått bra man kan göra med hästen när man tränar nh ? kan ganska mkt, rida i grimma å grimskaft osv. osv. tacksam för alla...
Svar
12
· Visningar
1 168
Senast: tessisen
·
M
Träning Känner att jag vill ha lite feedback och hjälp med pållen och våra uppsittningar. Fungerar som medryttare/inridare av en nyss fyllda...
Svar
13
· Visningar
1 407
Senast: Totola
·
M
Träning Den här tråden är bara för er som kan tänka er att tro på en djurkommunikatörs hälsning från er häst. Jag vill inte ha en massa...
Svar
14
· Visningar
1 413
Senast: Mariell
·
Träning ..ja, så gör min lilla dam nu som varit svårlastad innan men nu är problemet inte att få henne att gå på för det gör hon lätt. Utan nu...
2
Svar
37
· Visningar
2 475
Senast: Veronika
·
Träning *suck* Stod precis och såg ytterligare ex på folk som saknar hästkunskap vid lastning. :mad: Hästen ifråga stegade upp på rampen...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 824
Träning Lite spinoff på Horsemanship på en kafferast.... Jag letar just nu efter en bra introduktionskurs till NH, en eller två dagar, för min...
Svar
7
· Visningar
839
Senast: LIA
·
M
Träning arabkorsning. sto född 1996. ridskoleponny sedan 1,5 år tillbaka. jag har skött den här hästen i ungefär ett år & rider henne 2 dagar i...
Svar
11
· Visningar
1 264
Senast: miniliten.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama