Ut på promenad!

Sv: Ut på promenad!

Rosen skrev:
Kan ni ta era hästar i grimskaftet och gå ut på en skogspromenad och det fungerar helt friktionsfritt? Min häst går snällt ett litet tag sedan börjar han moppsa upp sig. Då får man säga till honom på skarpen för att han ska lyssna. Varför ska man testas just då? :confused:

Givetvis kan jag kontrollera min häst i alla lägen i grimma och grimskaft.

Hälsning Maja

HokusPokus skrev:
Jag skulle ALDRIG gå en promenad utan träns på min häst och han är en av de snällaste som går på fyra ben. :crazy:

Jag tycker det är oansvarigt eftersom du har inte samma kontroll över häst i grimma och grimskaft som du har träns.

En häst har lättare att ta sig ur ett träns om den skulle få det för sig.

Hälsning Maja

jag kan gå överallt med min i grimma och grimskaft.
jag kräver faktiskt det av henne, hon ska lyssna.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 689
Senast: Freazer
·
Hemmet Vi har blivit ofrivilliga hyresvärdar åt ett gäng råttor som huserar i väggarna. Vi hörde dem redan förra vintern, men då hade jag inte...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
2 707
Senast: vilde
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 240
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 661

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka