Ut på promenad!

Sv: Ut på promenad!

Rosen skrev:
Kan ni ta era hästar i grimskaftet och gå ut på en skogspromenad och det fungerar helt friktionsfritt? Min häst går snällt ett litet tag sedan börjar han moppsa upp sig. Då får man säga till honom på skarpen för att han ska lyssna. Varför ska man testas just då? :confused:

Givetvis kan jag kontrollera min häst i alla lägen i grimma och grimskaft.

Hälsning Maja

HokusPokus skrev:
Jag skulle ALDRIG gå en promenad utan träns på min häst och han är en av de snällaste som går på fyra ben. :crazy:

Jag tycker det är oansvarigt eftersom du har inte samma kontroll över häst i grimma och grimskaft som du har träns.

En häst har lättare att ta sig ur ett träns om den skulle få det för sig.

Hälsning Maja

jag kan gå överallt med min i grimma och grimskaft.
jag kräver faktiskt det av henne, hon ska lyssna.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 347
Senast: lirco11
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 698
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
820
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 210
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka