E
eileme
Sv: Blir tokig.
lånar knapp
ang bankningen
handlar det inte om rangordningen? att man ger i rätt ordning..
lånar knapp
ang bankningen
handlar det inte om rangordningen? att man ger i rätt ordning..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
.Ja visst tar det tid att uppfostara en häst, men då till frågan varför blir en häst sådan så den knufas och nafsar, antagligen för att han kanse fick göra det när han var liten då det inte gjorde så ont och där tycker jag att uppfödaran borde ta mer ansvar
Mmm... det är väl det han inte riktigt fattat helt och hållet ännu, att ALLA människor är högre i rang än honom.Och om hästen get möjlighet att växa upp i en flock som unghästar hade dom lärt sig där att det inte är aksebtabelt att knufa och bitta på en häst som är högre i rang och då förstår dom snart att det inte är aksebtabelt att göra så på meniskor häller.
Nädå, det tror jag inte heller. Och jag förstår vad du menar,ville bara "försvara" oss med ouppfostrade hästar som är på rätt väg .Men tro inte nu att jag står med ett spö och slår mina hästar, skulle aldrig falla mej in
Fager skrev:Bryr mej inte om hur hästen blir uppfostrad, tror faktist en väluppfostrad häst mår mycket bättre en en ouppfostrad,
Har jobbat på travet där hästarna är i mycket bättre kondis än många ridhästar och dom flästa är lungnet själva att hålla på med.
Fager skrev:Nä hä vad hanlar det om då ?
Smurfmodesty skrev:Till viss del har väl även det med uppfostran att göra, men man måste även själv som person kunna hantera olika typer av hästar.
Lazio skrev:att hästen är hungrig.
Lazio skrev:att hästen är hungrig.
Fager skrev:Varför bankar en del hästar när dom har hö men börjar i gän när det är dags för kraftfoder???
Låter kanonLazio skrev:jag tycker inte det handlar om uppfostran ändå.
man kan väl inte uppfostra en häst att inte sparka, den ska ju få mat?!
sätt upp nåt mjukt på boxdörren istället, så att sparkarna inte hörs och sluta gnäll.