Lasta själv?

Sv: Lasta själv?

Ta kontakt med en erfaren tränare som kan hjälpa dig.

Jag lägger grimskaftet över halsen på min och så kliver han på och jag lägger på bommen och stänger dörrarna! Jättesmidigt :)

Tycker du att det var ett bra tips på hur hon ska göra?

Är det alltid så enkelt?

Isåfall borde ju ingen ha lastningsproblem....

Det är det bästa, säkraste och enklaste sättet att lasta. Avsevärt mycket bättre än exemplen med linor etc.

Ingen säger att det alltid är enkelt att lasta en häst, men det sättet borde vara målet för alla.

LIA

Tack Alexandra_W för ett utförligt svar. Helt inne på min linje att jobba mycket med eftergift. :bow:
Nu ska jag träna på.

Senast ändrad av en moderator:

Min häst skickar jag in med grimskaftet runt halsen, när han är inne sätter jag för bommen, och stänger igen luckan. Därefter går jag och sätter fast honom framme. (Jag har alltid framdörren stängd eftersom han annars har en förmåga att lägga huvudet under bommen istället för över..)

Vid urlastning, knäpper jag först loss honom (stänger lilla skötardörren igen), går bak och öppnar upp, väntar tills han står helt still, öppnar sen bommen och ber honom backa ut.

Han går alltid lugnt i och ur transporten så jag känner att jag kan be honom backa ut själv, utan att vara rädd för att tappa honom,

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
492
Senast: Emiro
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
807
Senast: Lejd
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dagen började med ett inställt meeting, och slutade i en mardröm för Hanna Sandgren. På motorvägen hem exploderade däcket på lastbilen...
Svar
0
· Visningar
240
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hej! Ska byta bil och fundersr på en Tesla Y. Men osäker om det kommer funka med släpet.. Släpet har totalvikt på 1700, så max med last...
Svar
3
· Visningar
916
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama