Hur bor era hästar?

Sv: Hur bor era hästar?

Min pålle går på lösdrift med en massa isisar och shettisar, han har en bamse hage med skog och grejer :)

Han bor i en 3x3 med spån o hink o saltsten o krubba . Används 5 min om dan när han äter kraftfodret. Annars går han ute med sina 8 kompisar. Vindskyddet användes idag som solarium! Igår när det regnade stod han bredvid. Jag blir inte klok på dom små liven.

Mina står i stora boxar (3,5x4m o 3,5x3,2m) och har fönster i boxarna, samt att de kan kika ut över boxväggen. Rejäla träboxar.
Står på halm och har vattenhinkar. Är ute mellan 8:30 - 16 på vintern, och vår/höst 8 - 20. Sommartid går de ute.
I stallet finns det 4 hästar, kommer bli 6 st.

Min bodde i vintras i en box (ca 2,5x3 meter), strödd med halm. Inredd med saltsten, krubba och vattenkopp samt ett gallerförsett fönster och galler emellan boxarna, öppet ut mot gången.
Stallet delade hon med tre andra hästar, travhästar, två ston och en valack.
Är just nu ute dygnet runt i en stor skogs/naturhage. Den delar hon med ovanstående hästar. I den finns vattentunna och saltsten.

Kommer att flytta till nytt stall i juni, nybyggt 2003.

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 664
Senast: jemeni
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 238
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
406
Senast: sweep
·
Foder & Strö Skåne drabbas av ihållande minusgrader och som gårdsägare med småbarn är fruset vatten inte välkommet... Jag har ett kallstall så just...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama