Bockar! Hur ska man göra?

Sv: Bockar! Hur ska man göra?

:bump: håller med er :bump:
Det finns så många människor som inte kan rida utan alla dessa hjälpmedel,det är piskor,sporrar,gramantyglar och allt vad det nu heter.Och att sen sätta det i händerna på väldigt unga ryttare,ja det får ju en att undra vad det är för folk som handskas med djuren.
Är det inte bättre att lära sig att lita på sin sits och sina skänklar,poängen med ridningen är väl ändå för dem allra flesta att få en härlig och angenäm ridtur och för att få det så är det ju viktigt att hästen är med på noterna och jag tror inte att en häst som ständigt och jämt blir piskad upplever ridturen som särskilt rolig.
Menar inte att alla hjälpmedel är av ondo,men dem ska användas av erfarna ryttare som kan hantera dem...

Sv: Bockar! Hur ska man göra?

Jo det är det man eftersträvar. Jag personligen vill kunna rida utan någo9t annat hjälpmedel än sadel och träns med vanligt tränsbett.

Till trådskrivare: Du har fått jättebraiga tips tycker jag. Bockar hon mer i början av din ridning eller lika mycket hela tiden? Om hon bockar mest i början kan det kanske fungera att longera henne först så hon får busa av sig lite.

Lycka till och kämpa på.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 681
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 744
Senast: mamman
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 670
Senast: AbCdE
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 408
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10