Funderingar...

Sv: Funderingar...

men det kan vara värt det... Jag veeet att han är snygg o feminin ;) .... Han har underbar gång också o är pigg på att lära sig nya saker..... men ett-o-fem är liteee mer än vad min nuvarande ekonomi klarar..... kanske om jag får jobb sen till sommarn.. så skulle det gå.....
*funderar*

Du får kanske be nån du litar på och som är duktig se på när nån annan tilltänkt medryttare rider din ponny utan att du själv behöver vara med om det är svårt och sen höra på vad den hade att säga om ryttaren.
Om nu inte Alexandra tar sig an honom. :)

hehe... deet är redan försökt... mamma åkte ut med en tjej som var bra på alla sätt men hon satt hela tiden o sågade honom (såg jag efter nån vecka)... hade han inte brytt sig hade inte jag... men han slog med huvet o stampade i marken.. jag sade åte henne men hon lade inte av för det.....

Fast alltså det borde väl inte vara så svårt (eh, inte omöjligt iaf) att hitta någon duktig liten ponnytjej som rider bra dessutom? Nu är det ju ett antal år sen jag var i ponnysvängen på allvar, men det var då inga problem med att hitta duktiga små ponnytjejer då inte, som red bra?

Ett annat sätt är att låta medryttaren träna för tränare, betalt alltså (ni betalar, hon rider). Då blir det ännu attraktivare att vara medryttare och dessutom så minskar man risken för felridning, och får ponnyn utbildad.

Förstår att pengarna inte är det lättaste, men om din mamma nu är inne på att han ska säljas kanske hon kan hjälpa till? Jag har tyvärr inte råd att sänka det under ett-och-fem heller eftersom då blir det i slutändan ag som får betala och det tål inte min ekonomi just nu, däremot kanske vi kan, om det är intressant och så vidare, kan komma fram till någon deal om betalning som passar alla inblandade. Men jag ska ingenstans och sist jag kollade stod stallet säkert med, så det är ingen panik. Det är bara att hojta om/när det blir aktuellt, eller om du har mer frågor.

Sätt ut annons i ex. ridsport och klargör där att du vill ha yngre ryttare men med viss utbildningsnivå (såna hittar du nog lättare där, många gånger är det föräldrarna som letar häst åt en duktig "unge")
Men då kanske du får räkna med ett stort tävlingsintresse och att ponnyn troligtvis kommer att "skeppas vidare" när den är urvuxen.
Och det kanske inte heller är vad du vill.

Har du honom uppstallad ute på ridskolan? jag har mina hästar 4 km från dig, jag vet bara inte om jag är för tung eller lång..

pff. Vilken av alla ridskolorna syftar du på?
Nope, han är inte på ngn av dem iaf....

mickedala klarar jag mig väldigt bra utan.... men folk därifrån är iaf vana vid bråkiga hästar (syftar på de andra han står med just nu) .... hmm 17-- inte körkort än.... hm... han bor utanför snöstorp.....så mkt kan jag väl säga...

Okej..vad heter din häst? *tror inte jag missade det i tråden*
Tror du att ett miljöombyte hade gjort honom väl?

jag vill flytta honom men han trivs där han är + vi har vart runt o tittat på olika ställen... inget är som kvibille o isf har han det bättre där han är... Han skulle inte tycka om o bo på "furet"....

förrförra sommaren eller nått var vi(jag o han) på ridläger/semester i skåne, men människan som vi bodde hos har inte tid för oss nu.... men där var han glad... lärde sig även att skettisar inte är monster... heh...

Vad spelar det för roll vad han heter.... ?

Annasuss skrev:
jag vill flytta honom men han trivs där han är + vi har vart runt o tittat på olika ställen... inget är som kvibille o isf har han det bättre där han är... Han skulle inte tycka om o bo på "furet"....

förrförra sommaren eller nått var vi(jag o han) på ridläger/semester i skåne, men människan som vi bodde hos har inte tid för oss nu.... men där var han glad... lärde sig även att skettisar inte är monster... heh...

Vad spelar det för roll vad han heter.... ?

Vad var det som var spec med Kvibille?? Jag ville veta hans namn för att jag kände igen honom :smirk:

det var det jag trodde. men då vet du troligen vem han är oxå... ;)

Det ordnade sig... ngn som är nyfiken på att köpa kan ju kolla c-ponny avdelningen om nån månad ;)

jag kan hålla med dig om att se andra rida sin älsklingshäst.. jag blir gnällig när andra tar hand om min söte boromir.. Jag tål inte sånt. Vill inte tycka så, men så fort nån av småtjejerna kommer och ska pyssla om honom.. kokar jag.. :cry: vill ju inte att jag ska va sååååå..!!

<--(boromir..)

jag tycker det vore synd att sälja honom. ifall du skulle få tid till honom t ex på sommarlovet. Jag hade mer än gärna hjälpt dig.. men det är ju verkligen en bit.. :(

Men däremot tycker jag inte att det ska kosta något att hjälpa dig med hästen. tänk att hålla på att hjälpa en annan med hennes häst, för att denne inte har tid. och sen ska man BETALA för det också. Det tycker jag är orättvist. skötaren för Rida som belöning. ägaren får både pengar och hjälp med hästen.

och så vill jag tillägga..

du förväntar dig att någon ska falla ner från himelen och hjälpa dig med honom.. !?????!?!?!? :confused: :confused:

varför tar du inte samma väg upp och hämtar medryttaren, som du gjorde när du hämtade din häst däruppe.. säg vilket stuteri du köpte honom från.. "himmelriket" eller "himmelriket" ??
han är verkligen ursöt..

Senast ändrad av en moderator:

Min ridlärare är kort o så, hon ska rida upp honom i kondition o sedan sälja honom.... hon känner ju honom o vet hur han måste ridas.... anledningen till att jag inte frågade henne från början var att jag var säker på att hon skulle tillbaka till USA snart.... men jag fick reda på att hon inte ska tillbaks förrän till hösten...

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 769
Senast: Nepenthe
·
Gnägg Hej kanske blir en luddig tråd! Och hoppas jag lagt den under rätt prefix :) Jag har inga planer på att köpa ridhäst igen, i alla fall...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
10 454
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! För er som följt min tråd "Problem att rida ut" vet att jag under hösten haft stora bekymmer med min 26 år gammla ponny. Han har...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 673
Senast: Soffan74
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 136
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Målbilder för trubbnosar.