Promenad ridning?

Sv: Promenad ridning?

Humelibumlan skrev:
Vad innebär promenad ridning för dig?

• Skritt, trav och galopp i skog och mark, med avbrott för ofrivilliga avsittningar samt hopp och lek... :rofl:

Dressyrridning, med och utan tränare

Lättare hoppning, med "inhyrd" kamikazepilot :crazy: :devil: ...

Med andra ord ganska ordinär vardagsridning. Men det beror också på att min häst inte förstått att hon borde vara pensionär och ta det lite lugnt. Det beror också på, att när jag köpte henne för fyra år sedan som 17-åring kunde man inte se skillnad på veterinärintyget jag fick i min hand då och det veterinärintyg säljaren fick i sin hand 8 år tidigare när HON köpte hästen... och att det inte på något av intygen var ngt annat fel på hästen än svullna kotsenskidor bägge bak och knappnålsstora melanom kring svans och anus.

En häst som är begränsat på ett eller annat sätt promenadrids i min värld.
Det kan både betyda enbart skritt eller också lättare ridturer i skogen.

Humelibumlan skrev:
Vad innebär promenad ridning för dig?
Mycket ridning i skog och mark, i alla gångarter, något enstaka dressyrpass på banan kanske, för mitt och hästens välbefinnande utan tävlings ambitioner.

När man rider hästen utan något mål åt att träna för tränare och tävla, mest i skog och mark.

Om man använder hästen som promenadhäst på grund av en
T-märkning så måste ju skadan hästen har avgöra hur man kan promenadrida,tycker jag.Jag menar om hästen har Hovbroskförbening är det kanske inte så lyckat att sitta och rida dressyr på en volt,men om hästen "bara" är gammal så kanske det inte skadar hästen att jobbas lite.

Promenad-ridning är för mig att lufsa runt i skogen, mest i skritt men även trav & galopp. Dock inga hårda pass. Ingen hoppning eller dressyrträning på bana...

Ut efter skogsvägar och tuffla i skritt...även nån liten trav och galopp sträcka men utan en massa krav...

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: MiniLi
·
Ridning Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt...
Svar
8
· Visningar
509
Senast: Oknytt
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Lavinia
·
Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 310
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter