Men inte när de är blöta och måste torka. Mao, jag kan ändå inte släpa med det till jobbet. Och sönderblåst ger det väldigt dåligt regnskydd.
Men vad gör du med din blöta poncho då :confused:?
Jag fattar att du inte vill ha paraply, men det hade absolut varit mitt val (mycket mindre bökigt) :) . Det finns till och med kompakta paraplyer som sägs vara vändbara och klara vind. Det visste jag inte innan jag googlade :) !
 
Men vad gör du med din blöta poncho då :confused:?
Jag fattar att du inte vill ha paraply, men det hade absolut varit mitt val (mycket mindre bökigt) :) . Det finns till och med kompakta paraplyer som sägs vara vändbara och klara vind. Det visste jag inte innan jag googlade :) !
Den kan jag hänga upp på en krok på kontoret. Det finns liksom ingenstans att lägga ett paraply.

Ett mer eller mindre stormtåligt paraply kanske skulle funka.

Men som jag skrivit på flertalet ställen redan, jag har köpt en poncho.
 
Men vad gör du med din blöta poncho då :confused:?
Jag fattar att du inte vill ha paraply, men det hade absolut varit mitt val (mycket mindre bökigt) :) . Det finns till och med kompakta paraplyer som sägs vara vändbara och klara vind. Det visste jag inte innan jag googlade :) !

Jag har ett stormsäkert litet paraply, men det är ändå rätt värdelöst i blåst eftersom regnet kommer från alla håll utom rakt uppifrån. (Och även det stormsäkra Senz har blåst sönder här. Man får ett nytt utan minsta strul, men då är man redan blöt. Plus att de stormsäkra är rätt tunga att släpa med sig jämt jämfört med en poncho.)

Är helt med @sthu om att det i det läget är överlägset smidigast med en poncho eller cape som man kan dra över hela sig och hänga upp någonstans utan att behöva ha hela sin vanliga jacka blöt.
 
Den kan jag hänga upp på en krok på kontoret. Det finns liksom ingenstans att lägga ett paraply.

Ett mer eller mindre stormtåligt paraply kanske skulle funka.

Men som jag skrivit på flertalet ställen redan, jag har köpt en poncho.

Vad blev det för poncho? Jag inser jag att jag borde skaffa en som är ännu bättre anpassad för att ha på vägen. Min snygga är ju inte så packbar. (Eller kanske ännu hellre en cape som är lätt att knäppa?) Finns väldigt bra modeller för vandring, men de ser ut som tält och kostar skjortan. O_o
 
Jag har en från Didriksson. Den räcker mig till halva låret. Den hade kanske inte räckt för flera timmar i ösregn (har inte testat då jag inte har nåt intresse av att vara ute flera timmar i ösregn) men 10 min som i trådstarten klarar den utan problem. Jag gillar att den dessutom har en stor huva så glasögonen blir oftast inte prickiga!

Det låter som min stalljacka, en varm Didriksson-parkas med djup luva. Klarar lite regn men inte det vi har här. Elvine-jackan jag har privat har också en helt underbar luva som håller formen hur mycket det än blåser, men är inte heller så regntät som jag vill ha.

Få jackor är gjorda för +2°C och ösregn, vilket råkar vara standardvinter här... :meh:
 
Det låter som min stalljacka, en varm Didriksson-parkas med djup luva. Klarar lite regn men inte det vi har här. Elvine-jackan jag har privat har också en helt underbar luva som håller formen hur mycket det än blåser, men är inte heller så regntät som jag vill ha.

Få jackor är gjorda för +2°C och ösregn, vilket råkar vara standardvinter här... :meh:

Jag bor i Skåne. Det är standardvinter här med. 10 min i ösregn klarar min Didriksson utan problem. Den hade inte klarat flera timmar. Men 10 min klarar den.
 
Vad blev det för poncho? Jag inser jag att jag borde skaffa en som är ännu bättre anpassad för att ha på vägen. Min snygga är ju inte så packbar. (Eller kanske ännu hellre en cape som är lätt att knäppa?) Finns väldigt bra modeller för vandring, men de ser ut som tält och kostar skjortan. O_o
En begagnad, Wäfo tror jag den hette. Den duger säkert till busspromenad :)

Och den har lite reflex!
 

Liknande trådar

Fritid Jag överväger starkt att införskaffa en elcykel för att kunna cykelpendla till jobbet i veckorna istället för att behöva betala en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 144
Senast: Caoimhe
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 366
Senast: Shaggy
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
2 265
Senast: kamomillo
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 131
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp