Jo?Paraply tar ju ingen plats i väskan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo?Paraply tar ju ingen plats i väskan.
De små kompakta modellerna som man "trycker ihop" tar ju väldigt lite plats?
Men inte när de är blöta och måste torka. Mao, jag kan ändå inte släpa med det till jobbet. Och sönderblåst ger det väldigt dåligt regnskydd.De små kompakta modellerna som man "trycker ihop" tar ju väldigt lite plats?
Men vad gör du med din blöta poncho då ?Men inte när de är blöta och måste torka. Mao, jag kan ändå inte släpa med det till jobbet. Och sönderblåst ger det väldigt dåligt regnskydd.
Den kan jag hänga upp på en krok på kontoret. Det finns liksom ingenstans att lägga ett paraply.Men vad gör du med din blöta poncho då ?
Jag fattar att du inte vill ha paraply, men det hade absolut varit mitt val (mycket mindre bökigt) . Det finns till och med kompakta paraplyer som sägs vara vändbara och klara vind. Det visste jag inte innan jag googlade !
Ok. Mitt är typ 1 dm ihopfält.
Men vad gör du med din blöta poncho då ?
Jag fattar att du inte vill ha paraply, men det hade absolut varit mitt val (mycket mindre bökigt) . Det finns till och med kompakta paraplyer som sägs vara vändbara och klara vind. Det visste jag inte innan jag googlade !
Den kan jag hänga upp på en krok på kontoret. Det finns liksom ingenstans att lägga ett paraply.
Ett mer eller mindre stormtåligt paraply kanske skulle funka.
Men som jag skrivit på flertalet ställen redan, jag har köpt en poncho.
Jag har en från Didriksson. Den räcker mig till halva låret. Den hade kanske inte räckt för flera timmar i ösregn (har inte testat då jag inte har nåt intresse av att vara ute flera timmar i ösregn) men 10 min som i trådstarten klarar den utan problem. Jag gillar att den dessutom har en stor huva så glasögonen blir oftast inte prickiga!
Det låter som min stalljacka, en varm Didriksson-parkas med djup luva. Klarar lite regn men inte det vi har här. Elvine-jackan jag har privat har också en helt underbar luva som håller formen hur mycket det än blåser, men är inte heller så regntät som jag vill ha.
Få jackor är gjorda för +2°C och ösregn, vilket råkar vara standardvinter här...
En begagnad, Wäfo tror jag den hette. Den duger säkert till busspromenadVad blev det för poncho? Jag inser jag att jag borde skaffa en som är ännu bättre anpassad för att ha på vägen. Min snygga är ju inte så packbar. (Eller kanske ännu hellre en cape som är lätt att knäppa?) Finns väldigt bra modeller för vandring, men de ser ut som tält och kostar skjortan.