Ingen aning,har haft den i flera år o använt den massor med gånger
Länka gärna, jag hittar bara tunna engångs för det priset. Det står att de går att använda flera gånger, men min erfarenhet säger att de går sönder för minsta lilla.
 
Har kollat på 157 men de har inget som känns tillräckligt stort. Jag är inte smal direkt, och vill ju gärna hålla ryggsäcken torr.

Hittade en poncho/cape på Sellpy, så beställde den på vinst och förlust. Det var ju ingen utförlig beskrivning direkt. Men den var billig :angel:

Det finns regnöverdrag man kan köpa till ryggsäck.
 
Och då blir det en massa grejer jag måste hålla på att fippla med på bussen helt plötsligt. Nej, en cape/poncho känns mycket smidigare nu när jag tänkt efter.

Ryggsäckens överdrag kan ju sitta kvar till du kommer fram.

Alltså, för så kort promenad som 10 min hade jag bara köpt en längre jacka/kappa med tillräckligt vattentäthet och stor huva. För så kort tid behöver den inte vara lika tät som en som behöver hålla en torr i timmar i regn. Jag hade aldrig, i det läget, bökat med regnrock utanpå en jacka. Sen hade jag köpt ett överdrag till ryggsäcken alt en vattentät ryggsäck.
 
Ryggsäckens överdrag kan ju sitta kvar till du kommer fram.

Alltså, för så kort promenad som 10 min hade jag bara köpt en längre jacka/kappa med tillräckligt vattentäthet och stor huva. För så kort tid behöver den inte vara lika tät som en som behöver hålla en torr i timmar i regn. Jag hade aldrig, i det läget, bökat med regnrock utanpå en jacka. Sen hade jag köpt ett överdrag till ryggsäcken alt en vattentät ryggsäck.
Fast jag ska ju in i ryggsäcken på bussen, alltså måste jag ta av överdraget. Och jag vill inte ha ytterligare en jacka, eller flera om det är kallt, som hänger och tar plats i skåpen. Och som jag skrev i mitt inlägg, jag tror inte jacka är vad jag är ute efter ändå. Utan en poncho som går att stuva undan lätt.
Att köpa en massa nya grejer ligger inte för mig. Kan jag lösa det med en grej är det bra. Och som jag skrev, en poncho fyller alla mina behov.
 
Fast jag ska ju in i ryggsäcken på bussen, alltså måste jag ta av överdraget. Och jag vill inte ha ytterligare en jacka, eller flera om det är kallt, som hänger och tar plats i skåpen. Och som jag skrev i mitt inlägg, jag tror inte jacka är vad jag är ute efter ändå. Utan en poncho som går att stuva undan lätt.
Att köpa en massa nya grejer ligger inte för mig. Kan jag lösa det med en grej är det bra. Och som jag skrev, en poncho fyller alla mina behov.

Ok, jag lägger alltid mobil, kort och nycklar i jackfickan för jag orkar inte böka med ryggsäcken när jag ska gå på bussen.
 
Ok, jag lägger alltid mobil, kort och nycklar i jackfickan för jag orkar inte böka med ryggsäcken när jag ska gå på bussen.
Ja men jag ska ha till exempel min stickning när jag väl är på bussen. Här ingen lust att bara sitta och glo i en halvtimme liksom.
 
För en 10 minuters promenad hade jag hellre använt paraply :) . Lätt att bara fälla ihop när man hoppar på bussen.
Besvärligt att ha på jobbet. Dessutom blåser det rejält här. Och att bära med ett paraply varje dag, ifall eftermiddagen blir regnig, känns inte så lockande.
 
Jag har vind och vattentät jacka alltid och regnbyxor i väskan. Min väska är nog ganska tät den med men har överdrag i sig som jag aldrig använt.
 

Liknande trådar

Fritid Jag överväger starkt att införskaffa en elcykel för att kunna cykelpendla till jobbet i veckorna istället för att behöva betala en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 144
Senast: Caoimhe
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 366
Senast: Shaggy
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
2 265
Senast: kamomillo
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 131
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp