Sårfångad häst, HJÄLP!

Sv: Sårfångad häst, HJÄLP!

Dessutom måste man inte tävla för att ha häst. Frågan är ju om hästen vill tävla....

woffihaa skrev:
Jag sa att där jag köpte min häst hade dom ganska små hagar och han hade stått mycket inne. Inte att alla har det!

Ja så är det väl.......en del har stora, en del har små,en del går på lösdrift, en del är uppstallade mycket, en del är uppstallade lite........precis som i övriga "hästvärlden".

Det hänger nog inte på vilken gren man utövar utan mer på vilken "hästägartyp" man är, hur mycket mark man har, vilken typ av häst det gäller osv osv osv.......periodvis står ett par av mina hästar inne på dagarna och är ute på nätterna (sommartid när bromsen är som värst)......någon kanske tror att de står inne dygnet runt då.....vad vet jag :angel:

Humelibumlan skrev:
Visste du inte att de föds selade o klara? De står ju bara i stall om man inte tävlar dem.. :angel: :smirk:
Vadå står i stall? Jag brukar släppa ur luften och packa ihop dom i cykelskjulet när säsongen är över. Sen är det bara att ta fram dom innan första tävlingen, pumpa upp dom och blåsa av dammet med högtryckstvätten. :cool:

woffihaa skrev:
Håller på med western och det funkar kanon bra! Dessutom gillar inte hästar att bli klappade på dom klappar ju aldrig varandra!
Eh? :confused: Är det bättre att ha en häst till western än till trav då? :confused:
Nej, det är ju sällan de klappar varandra, menas det att hästar inte tycker om at bli ridna i westens sadel oxå? Det är ju ganska sällan de gör det oxå på varandra.. :angel:

woffihaa skrev:
Dessutom måste man inte tävla för att ha häst. Frågan är ju om hästen vill tävla....
Ja... helt korrekt!
Du vet väl att man inte kan tvinga hästar till något de inte vill, vill de inte springa, hoppa, vända, svänga så gör de det inte med glädja=Bra... :angel:

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
581
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 844
Senast: JohannaB
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 660
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 434
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar