Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej! Skulle vilja ha lite tips och råd om hur vi ska göra med ihop släppet av min nya häst som vi ska hämta i april... Lite bakgrund...
Svar
0
· Visningar
984
Senast: Hogstorp
·
Träning Jag är gruppledare till en nybörjar 1a på ridskolan. De är mellan 8-12 år och kan skritt, halt, halvhalt, påbörjat trav, snett igenom...
Svar
4
· Visningar
2 579
Senast: diabla
·
Ridning Hej tänkte höra om någon här har gått eller går på dille? Jag är lite sugen på att söka dit och börja där till hösten. Jag tänkte...
Svar
1
· Visningar
830
Hästhantering Hoppas detta hamnar i rätt forum nu. Vi är ett par styckna som har ett kollektivt stall, hästarna kommer bra överens, allt är frid och...
Svar
11
· Visningar
3 117
Senast: moiran
·
Hästhantering Har ett 11-årigt svenskt halvblodsto (90% fullblod), av den lite hispiga typen. Hon har varit i mina ägor i snart 5 år och fram till för...
2
Svar
32
· Visningar
4 894
Senast: Yrja
·
Träning Hejsan! Jag har en fodervärds D-ponny. Hon står på en ridaskola hon har varit ridskole häst i 2år tror jag. Men dom beslöt sig för att...
Svar
11
· Visningar
1 914
Senast: Billy
·
Ridning hej, jag har en 23 årig islandsvalck som jag ridit i 1,5 år nu och har inte fått han i ren galopp. när han galopperar så är den alltid...
Svar
1
· Visningar
975
Senast: Niela
·
  • Låst
Ridning Satt just och tittade på Ponnyakuten något som jag inte brukar göra och har inte följt någon säsong. Det var avsnitt 1 och uttagning så...
Svar
1
· Visningar
1 227
Senast: Speedway
·
D
Träning Någons som har bra ridtips nu när vintern kommer...speciellt om man inte har tillgång till ridhus varje dag?!
2
Svar
24
· Visningar
3 418
Senast: em-pirre
·
Ridning Hej börjar bli så sjukt less på det här! Min häst är mycket speciell och testar allt som går att testa.. Hon har varit på gränsen till...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 699
Senast: Minella
·
Träning Hejsan! Jag har en ponny som tvärvänder när han blir rädd (vilket han ofta blir), han sticker inte utan gör endast en tvärvändning som...
Svar
8
· Visningar
1 994
Senast: FrDrake
·
Träning Min fantasi tryter för övningar med häst som är stel i bogen. Cavaletti, studs, skänkelvikning men vad mer då? Borde man rida mer i det...
Svar
8
· Visningar
4 063
Senast: akleja
·
Ridning Hejsan! Har en liten shettis som har storlek 8,0 på skor, vet någon var man kan få tag på små snösulor? Min hovis visste inte så kom med...
Svar
6
· Visningar
1 459
Senast: kattan1974
·
Hästhantering Hej! Jag är 13 år och har ridit på ridskola i 1 1/2 år. Som nästan alla hästintresserade vill jag ha en egen häst (men jag vet att det...
2
Svar
31
· Visningar
4 354
Senast: Minsans
·
Träning Det finns säkert en sån här tråd redan men jag är så dålig på att söka:o Men i alla fall, jag behöver lite tips från er som rider...
Svar
10
· Visningar
3 261
Ridning Jag har en nybliven 4åring som nästan alltid stegrar när vi rider ut ensamma. Ibland stegrar hon även när vi har sällskap, det började...
Svar
6
· Visningar
5 395
Senast: Kallebus
·
Träning Jag hade tänkt ställa av min -08a ett par veckor under vintern för att hon skulle få lite vila. Jag köpte henne för ett år sen och...
Svar
10
· Visningar
1 860
Senast: dreampower
·
Hästhantering Hur skulle ni agera med en åring som som föl inte haft några problem att lyfta hovar/bli verkad, etc, men som nu har börjat kicka med...
Svar
16
· Visningar
1 547
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Vår nya häst, en D-ponny, tycker verkligen att det är otäckt att åka transport. Vi har idag varit iväg för första gången tillsammans...
2
Svar
35
· Visningar
4 005
Senast: lulski
·
Ridning Hej! Alla säger att hästen ska tänka framåt, vilket såklart är rätt, men hur vet man om hästen tänker framåt? Och hur får man hästen att...
Svar
2
· Visningar
1 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp