Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! Det är så att jag går på ridskola och har gått där några år. Men nu tycker jag det inte är kul längre. Jag vill inte sluta men...
2
Svar
21
· Visningar
3 887
Senast: finapina
·
Ridning Kan någon förklara skillnaden mellan rollkur och LDR? För mig är rollkur när hästen går med hög nacke och ryttaren tvingar in nosen...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
16 575
Senast: super
·
  • Låst
Ridning Hej! Jag rider en ponny som är 143 cm mankhöjd. Jag själv är 166cm. Är jag för lång för ponnyn? Tack på förhand! :)
Svar
4
· Visningar
783
Senast: London
·
Hästhantering Hej, vet inte var tråden ska ligga men hoppas att den ligger rätt. Har inte tänkt att skaffa egen häst/foderhäst än men jag undrar om...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 665
Senast: Wera
·
Hästhantering * Inte den blekaste susning om var tråden skulle ligga - moderator, flytta gärna * Jag tittar ganska ofta på hästannonser och planerar...
2
Svar
28
· Visningar
8 499
Senast: Wera
·
Hästhantering Om två veckor kommer min häst. Jag har tidigare haft foderhäst som stod kvar i samma stall som innan så jag har aldrig haft en häst som...
2
Svar
23
· Visningar
4 636
Senast: Meggan
·
Hästhantering Ja som rubriken säger så har det blivit mycket trevligare att läsa här nuförtiden än för en del år sedan. Nu är det goda råd och...
Svar
11
· Visningar
2 003
Senast: Ottilia
·
Hästhantering Hur långa NH- pass brukar ni köra? Tänkte på en video där det sades att känna gnm hästen ska ta ca 30 min, innan man ens börjar med...
Svar
5
· Visningar
963
Senast: fjordtokan
·
  • Låst
Träning Här blir det ingen planerad vila för Nova. Vet hur det brukar bli om vädret är dåligt så hon får nog vila tillräckligt ändå!;) Vi var...
62 63 64
Svar
1 277
· Visningar
84 071
Senast: IngelaH
·
Ridning Hej alla fina människor på buke. Jag hoppas ni kan hjälpa mig för jag står helt still för tillfället. Min fjordhäst började trotsa...
Svar
9
· Visningar
4 236
Senast: Brille
·
Hästhantering Min kille är snart 4 år fyllda och är en bestämd herre med starkt psyke eller "hård i huvet". Han är en man som bara gör det han själv...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 125
Senast: Brille
·
Ridning Min häst har lite dålig bakbensaktivitet, inte så kvick i bakbenen och kommer inte under sig med bakbenen helt. Vad har ni för tips för...
Svar
7
· Visningar
1 837
Träning Vet inte var jag skulle lägga den här tråden, men chansar här. Jag och en vän söker efter ridleder i södra Sverige och undrar om ni...
Svar
10
· Visningar
3 319
Senast: lady_vip
·
Träning har ett proplem med min kära donna jag är dock hästkunnig men tänkte höra vad ni tycker jag ska göra. Vill att min häst ska gå met...
2
Svar
25
· Visningar
4 904
Senast: Sirap
·
Hästhantering Jag hoppas att någon här med mer erfarenhet av detta kan ge mig lite värdefulla tips :) På lördag kommer jag att behöva transportera...
Svar
9
· Visningar
1 324
Senast: MliD
·
Hästhantering Jag funderar på en sak som veterinären sa till mig under ett klinikbesök med min häst förra veckan. Jag (och min super-hovis) har haft...
2
Svar
24
· Visningar
3 279
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Jag har ju sett under åren alla som skrivit om "antenner" som sätts i grimman på främst ponnys som rymmer. Anledningen är att ge...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
9 627
Senast: Dandylinn
·
Hästhantering Min häst delar hage med en häst som blir nervös när jag tar ut min häst för att rida, sköta mm. Hon gnäggar och travar runt och är inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 493
Senast: LECH
·
Träning Jag har aldrig ridit en frieserhäst, men jag har tittat på mycket videos och de är så fina :o och deras trav ser så skön ut, är den det...
Svar
3
· Visningar
1 323
Senast: remmis
·
Hästhantering Vår foderhäst har fått en dum och ful ovana nu! Han gnager på våra paddock stolpar och på brädorna Vi har hagen intill paddocken. Jag...
Svar
12
· Visningar
1 619
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix