Sv: Rimligt ta med hagkompisen in alltid?
*kl*
Jag är absolut för att man hjälper varandra i stallet och underlättar för varandra, men i det här fallet skulle jag ändå säga nej, oavsett om vi inte har långt mellan stall o hage.
Att behöva "böka" med någon annans häst varje gång jag ska ta in min häst, oavsett tid och anledning, nej, det skulle jag inte göra, för i slutänden skulle min häst och min ridning bli lidande av detta, eftersom jag till sist förmodligen skulle dra mig för att "bara ta in och borsta" min häst om jag skulle ha en hst till på släp, varje gång.
Ta in hästen ibland om jag ska åka iväg och/eller vara iväg extra länge, absolut, men varje dag, nej, det skulle jag inte göra.
Jag skulle däremot försöka föreslå andra lösningar, och gärna ge det tid och hjälpa hästägaren att "träna" sin häst för att kunna vara ensam åtminstone kortare stunder, för allas skull.
Det hänger antagligen ihop med att jag absolut inte tål hästar som inte kan bli lämnade ensamma i varken hage eller stall. Vi tränar våra hästar till det innan de är avvanda, och i de fall det behövs har vi lagt mycket tid, eftersom det är en extremt viktig bit för att hålla på med hästar i min värld, och jag skulle aldrig nånsin köpa en häst som inte kan lämnas ensam. Om någon annan då skaffar sig en sån häst, så ska det inte bli mitt problem.
Sen inser jag att det säkert är sjukt ego, och det är första gången som jag kommit på någonting som jag absolut inte skulle ställa upp på, men då får det vara så. Svaret hade varit nej, punkt slut.
Så om TS tycker att det är rimligt eller ej får ju vara helt upp till denne, jag hade inte gjort det.