Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Sto, 7 år i riden i Holland, fått ett föl, ska vara riden tidigt förra året (mycket oklart) har haft diverse problem med låsningar och...
Svar
6
· Visningar
1 383
Senast: Marvin
·
Ridning jag har ALLTID haft problem med att hålla ett stadigt tygeltag på yttertygeln. så fort hästen rör sig så dras min hand frammåt även om...
Svar
3
· Visningar
1 625
Senast: gunhild
·
Träning Hej, Jag har börjat rida i vuxen ålder och har har igentligen aldrig fått reda på vilka regler som gäller när man rider på lektion...
Svar
4
· Visningar
1 264
Senast: Lupino
·
Hästhantering Känsliga tittare varnas. Eller nej, inte känsliga, normalt empatiska människor varnas. Det här är ett klipp som tydligen ska vara...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 572
Senast: tuaphua
·
Träning Har en ponny under utbildning, hon har väldigt svaga muskler på vänstra varvet. Nu undrar jag vad ni skulle gjort för att bygga upp...
Svar
2
· Visningar
892
Hästhantering Hej! Min häst har på senaste tiden börjat slå väldigt med huvudet när jag gör halt. Alltså hon slår det uppåt. När jag står bredvid...
Svar
19
· Visningar
1 872
Ridning Red lektion igår för andra gången på typ 15 år. Det är inte så att jag inte har ridit under alla dessa åren utan det är ridskola jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 119
Senast: Lager
·
Ridning Min häst har fått skav uppe på ryggen och det har börjat bli som en bula under sömmen som delar schabraket. Längst bak under schabraket...
Svar
9
· Visningar
6 053
Senast: Nocturne
·
Träning Fick en liten tankeställare idag. Varje gång jag rider lektion ber jag min ridlärare att "hålla emot" d.v.s hålla i stiglädrena på...
2
Svar
26
· Visningar
5 218
Senast: fridaxi
·
Ridning Jag har växt upp på ridskolai sverige där det var en självklarhet att man skrittar fram och av i 10 minuter. Så när jag har haft...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
10 751
Senast: videnlis
·
Ridning Vad är skillnaden mellan slutor och öppnor? Vad är skillnaden mellan skänkelvikning och öppnor?
Svar
6
· Visningar
2 596
Hästhantering Igår precis när jag var på väg hem kostaterade jag att stallägarens häst hade rullat fast sig rejält. Jag for runt som en skottspole...
Svar
19
· Visningar
2 471
Träning Vad finns det för anledning till att sitta in en häst vid drygt 1,5 års ålder? Ingen galopphäst som ska gå löp. Brukar man inte sitta...
Svar
18
· Visningar
1 781
Senast: Tora
·
Hästhantering Jag vill installera en övervakningskamera i en hage. Det finns ej tillgång till nätverk/internet utan jag skulle behöva spara bilder...
Svar
6
· Visningar
1 502
Senast: Snurrfian
·
Träning Hur skulle ni gå tillväga med en spänd, "svår" häst som är svår att komma till ridning på, stundtals tar den inte skänkel -> man hamnar...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 458
Ridning Hej! Har en medryttar ponny som är ca 8 år... Han blir ofokuserad när jag rider både ute o i paddock och öronen är framme och lyssnar på...
Svar
10
· Visningar
1 329
Senast: Fiorano
·
Ridning Jag har ett engelskt fullblods sto på 7 år. Hon har stått i vila i ca 3 månader, dock har jag ridit emellanåt men ej regelbundet.hon...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: candelia
·
Hästhantering Var gillar dom att bli kliade / smekta / borstade? Ngt favoritmys? Jag älskar när hästen ställer sig med mulen mot min kind. Själv vill...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 378
Senast: Itzyditzy
·
Hästhantering Hej alla.. Med risk för att skriva en lång novell nu men, känner att jag behöver bolla lite. Har en kbl-valack sen 19 år som i...
Svar
6
· Visningar
1 532
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Jag köpte mitt islandsto på 13år i höstas från ett utridningstall. Jag va där och red henne 3-4 gånger innan jag bestämde mig för att...
Svar
8
· Visningar
2 621
Senast: KaffeKask
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix