Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering hej har en häst på snart 8år som jag har kört transport med sen hon va 5. hon har ALDRIG haft problem med transport, alltid gått in...
2
Svar
20
· Visningar
3 513
Senast: Novalisa
·
Hästhantering Vad tror ni? Vågar jag ha mina hästar i hagen utan el? Dem är två stora halvblod som står på lösdrift. Verkligen suuuper snälla är dem...
2
Svar
30
· Visningar
5 035
Senast: Kiwifrukt
·
Hästhantering Hej alla! Jag har en d-ponny på 21 år som varigt ridskoleponny. När jag leder honom t.ex från och till hagen går han snällt bredvid mig...
Svar
12
· Visningar
1 861
Senast: Korven
·
Träning Om du skulle skicka iväg din häst/ponny på tillridning, vilka krav ställer du som hästägare på utbildaren? Skulle du kunna tänka dig att...
Svar
5
· Visningar
1 111
Senast: MM
·
Träning Har ridit en häst som är fullkomligt både skänkel/vikthjälps/röstdöv några gånger. Hästen, eller snarare ponnyn, är en D-ponny (åt det...
Svar
18
· Visningar
3 677
Senast: sandrafors
·
Hästhantering För 4 månader sen köpte vår familj en ponny, 8 årigt sto direkt från uppfödare. Ponnyn har alltså stått på samma plats i hela sitt liv...
2
Svar
39
· Visningar
5 586
Senast: yennork
·
Ridning Hej! Om man tex rider på en bana och ska ut i höger varv, då får jag fortfarande efter ett par år tänka till. Jag vet att höger varv...
2
Svar
20
· Visningar
2 161
Senast: Mussea
·
  • Låst
Träning Vet att det finns jättemånga sådana här inlägg, men jag undrar för just mitt fall. Är jag för stor när jag är 162cm lång och väger 55kg...
Svar
6
· Visningar
1 107
Senast: Scata
·
Träning Hej alla kloka bukefalosar! Jag har nyligen börjat rida en ny häst. Supertrevligt fullblod på 8 år som är väldigt arbetsvillig och...
Svar
13
· Visningar
1 740
Hästhantering Min nyblivna 5-åring har i stort sett varit konvalecent sedan slutet på oktober. Först var det hovledsinflammation som tog tid på sig...
Svar
15
· Visningar
2 621
Senast: Smulan
·
Ridning Hej! :D Funderar på att skaffa en foderhäst, men jag undrar vad det är för skillnad på att ha en häst på foder eller hyra den? Är det...
Svar
2
· Visningar
669
Senast: nejlica
·
Ridning Jag är sugen på att börja träna tornerspel med mina hästar, då det är väldigt roligt. Har tidigare stått i stall där de andra tränat...
Svar
6
· Visningar
2 266
Senast: Scorpan
·
Hästhantering Jag har skaffat en ny häst, och jag ska låta hästen känna sig hemma nu i några dagar. Och vill gärna hålla på med den till hands så...
2
Svar
21
· Visningar
2 910
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Har en shettis som har problem att stå i boxen, han står tillsammans med två andra på en lösdrift och tas endast in när han ska borstas...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: Gogo
·
Ridning Haft våran snart 10 åriga kallblodstravare nu ett år. När han kom till oss reds han på pessoabett samt hade tussar i öronen. Nu rids...
Svar
0
· Visningar
769
Senast: Hannapanna
·
Ridning Letade efter någon liknande tråd men hittade ingen. Tänkte mest höra om det finns andra där ute som upplever samma sak, ventilera lite...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
10 277
Senast: Manji
·
Träning Jag rider min 4-åring ca 4 dagar i veckan. Är väldigt försiktig med honom för att han är stor och inte riden så länge, och så har jag...
Svar
13
· Visningar
2 183
Senast: Van Remo
·
Ridning Hej! Jag har ridit sen jag var ca 6 år, utan något uppehåll och är idag drygt 20. Har två egna hästar, ett halvblod och ett fullblod...
2
Svar
20
· Visningar
2 763
Senast: jennyth
·
Ridning Ja, som rubriken lyder hur gör man för att välja rätt tränare/beridare åt sin häst? Att titta på andra hästar som personen ridit och ta...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: seahawk
·
Ridning Jag vill ha tips på hur jag kan göra min häst mer säker i trafiken vid ridning. Den blir inte rädd när den står i hagen och tex en...
Svar
12
· Visningar
1 952
Senast: MagicaDeHex
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka