Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag tänkte ta med mig pojkvännen på turridning i början av maj. Frågan är hur jag ska tänka med val av gård/hästmaterial då han har...
Svar
6
· Visningar
1 279
Senast: Araminta
·
Hästhantering Går det reparera eller är det liksom förstört nu? Unghästen har inte reagerat på bilar/fordon hemma på gården alls. Jag har när jag...
Svar
7
· Visningar
1 361
Senast: axel
·
Träning Hittade ingen tråd för 3åringarna! In med era 3åringar, hur långt har ni kommit i utbildningen? Vilka ska visa på 3års? osv. :)
Svar
1
· Visningar
860
Senast: Ackio
·
D
Träning Jag har tänkt på en sak nu ( och diskuterat med lite hästfolk) och de är dessa ridskoleelever som sitter och hackar med sporrar. På min...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 056
Hästhantering Hej. Jag ska försöka att inte göra detta för långt. I januari skaffade jag en ridtravare. Där jag hämtade honom stod han i box...
Svar
4
· Visningar
1 501
Senast: ridtravare
·
Hästhantering Vore tacksam att få tips hur jag lämpligen kör en unghäst (islänning) på säkraste sätt i en 2-hästars hästbuss. Hästen är inte van att...
Svar
6
· Visningar
1 308
Senast: Masse
·
Z
Ridning OBS! För att den här tråden ska få ligga kvar får ingen skriva om vilka arrangörer ni har använt, ingen som helst reklam. Tacksam för...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
17 557
Senast: Ellis
·
Träning :banghead: I början var min häst härlig att rida provade henne i skogen och på ridbannan. och jag var jätte glad tyckte mycket om...
2
Svar
22
· Visningar
3 474
Senast: kvandi
·
Träning (Moderator får gärna flytta tråd om den ligger fel) Undrar lite hur andra tänker kring inspänning av 3-åring vid longering. Linar min...
Svar
11
· Visningar
4 414
Senast: lundsbo
·
Träning För några veckor sedan fick jag hem en ny ponny. Allting går väldigt bra med henne i både hantering och ridning, förutom när det kommer...
Svar
11
· Visningar
2 107
Senast: Diabetikern
·
Träning Jag har ett litet problem med min femväxlade islandshäst, i trav och galopp på volt så faller hon inåt väldigt mycket. Hon har alltid...
Svar
3
· Visningar
4 012
Senast: tuaphua
·
Träning hur funkar det? Tar hästen liksom stöd av det på ngt vis , likt ett vanligt bett som ligger i munnen? Ska man använda sig av samma...
Svar
5
· Visningar
6 184
Senast: ameo
·
Hästhantering Varje gång jag tar fram benskydden till min häst, som jag för övrigt inte haft så länge så vet inte om hon gjort det hos tidigare ägare...
Svar
5
· Visningar
1 670
Senast: Leoni
·
Hästhantering Jag/vi har ett problem med en utav hästarna i stallet som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka. Igår tog jag den aktuella hästen i...
Svar
4
· Visningar
1 782
Senast: Leoni
·
Hästhantering Har min häst stående i Örebro hos en fodervärd. Jag bor i Karlstad och pluggar utan tillgång till bil. Vårt kontrakt har dock löpt ut...
Svar
6
· Visningar
1 866
Senast: Ponsse
·
Ridning Hej! Jag har ridit sen jag var ca 6 år, utan något uppehåll och är idag drygt 20. Har två egna hästar, ett halvblod och ett fullblod...
Svar
3
· Visningar
1 173
Senast: Sirap
·
Träning Jobbar med en rätt grön häst som fort blir uttråkad, lite lat och gärna hittar på egna grejer, min fantasi har sina begränsningar så jag...
Svar
0
· Visningar
715
Träning Jag skaffade en ny ponny för inte så länge sedan. Hon är helt underbar! Men ganska dåligt musklad och i dålig kondition. Har ni några...
Svar
4
· Visningar
2 103
Senast: Kiwifrukt
·
Träning Hej, jag rider en oinriden häst ibland som inte förstår vad jag menar och vägrar gå fram. Har ni något tips på vad man ska göra? Tacksam...
Svar
10
· Visningar
5 254
Senast: kryddelydd
·
Hästhantering Min fyra åring har lagt på sig en tråkig olat när han står på gången och det är att "stegra" (läs: lätta). Han har tidigare haft sämre...
Svar
12
· Visningar
2 285
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?