Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag behöver era synpunkter på mitt "problem"! Jag har pga vissa omständigheter inte kunnat rida själv ordentligt på flera år, vilket...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: Marielle
·
Ridning Har en varmblodstravare på 15 år valack som gick på travet tills han var 10 år sen varit runt lite men knappt riden mycket.En bonde...
Svar
3
· Visningar
1 361
Hästhantering Hur hade ni lagt upp er plan? Alla är vi olika, med ofta helt annorlunda synsätt, erfarenheter osv. Så det är alltid kul att höra andras...
Svar
6
· Visningar
1 122
Senast: Bebben
·
Hästhantering Hej, jag har en 17 årig travare (vet ej om det spelar roll eller ej) som jag börjar tappa tålamodet med. När jag fick honom för tre...
Svar
11
· Visningar
1 730
Senast: Pathmaker
·
Hästhantering Har lite problem med lastningen på min häst. Haft henne i tre månader typ och det snabbaste vi lastat på är tio minuter och längsta är 2...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 210
Senast: Mitrolle
·
Hästhantering Valack med mycket hingst-humör kvar, strikt hållen ifrån handmatning då han både är bufflig, nafsig och dominant på det viset att han är...
Svar
10
· Visningar
1 430
Träning Söker med ljus och lykta efter bra longeringsövningar att jobba en welsh-hingst med. Hans kondition är kanske inte på topp, men han är...
Svar
6
· Visningar
1 369
Ridning Hej! Jag är en tonåring som är 168 cm och väger 49 kg Och undrar om jag skulle kunna rida en C-Ponny utan att det skulle se konstigt...
Svar
0
· Visningar
612
Senast: Equestrian
·
Ridning På hästar som inte har någon direkt framåtbjudning eller är någorlunda "självgående" klarar inte jag att hålla galoppen på :o. Efter 2...
Svar
5
· Visningar
1 220
Senast: skuggi
·
Hästhantering Är nu okunnig om detta och frågar: måste ston gå ihop med andra ston i hage? Eller kan de gå med valacker också? Vårt sto kommer väldigt...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 524
Senast: mackan
·
Träning HJälp mig att reda ut en sak, de känns som om bara jag tänker så här just nu i min bekantskapkrets. Om man har en säg unghäst, man...
Svar
9
· Visningar
2 440
Senast: SiZo
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på 6 år som är 50/50 fullblod & halvblod(e.fetcher n). Hon har ett mycket starkt psyke och har alltid haft, men...
Svar
1
· Visningar
943
Senast: Fragile
·
Hästhantering Hej På måndag rider jag o hästen iväg till vårat nya stall..spännande men endå nervöst :crazy: Hästen har stått i sitt nuvaranda...
Svar
15
· Visningar
5 615
Senast: Billy
·
Ridning Någon som har bra tips på hur man får en ryttare att våga lita på hästen? Problemet kommer vid galoppfattning. Skritta, trava och...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 592
Senast: Badger
·
Ridning Funderade nyss över frågan: När är det okej att dra/slita hästen i munnen? Vad skulle ni svara på det? Tänk er såna situationer då...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
12 221
Senast: Esset
·
Hästhantering Ska skaffa häst och undrar vad ni tycker. Tror ni att man utan unghästvana klarar av en häst född 2009 som ägaren säger är som vilken...
Svar
14
· Visningar
2 006
Senast: Fibusen
·
Träning Hej. Jag har ett 5 årigt sto som jag haft sedan föl. Har ridit in henne, tagit det väldigt lugnt men det har gått bra. mjuk o följsam...
Svar
5
· Visningar
1 650
Ridning Tycker ni att en häst som är 12-13 år är för gammal att köpa för tex, 50.000 som hoppar 1-110 banor samt dressyr la/lb, har väl själv...
Svar
14
· Visningar
2 867
Senast: fejko
·
Hästhantering Vi har haft diverse dusten med detta sto, hon är smart och påhittig. Allt har på bara ett par dagar lugnat ner sig efter att vi tagit...
Svar
3
· Visningar
1 585
Senast: Kallebus
·
Hästhantering Är det någon som har en häst som har otroliga svårigheter med hag förändringar? Jag blir galen på mitt fullblod,en herre på 15 år, och...
Svar
4
· Visningar
1 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka