Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svårt dilemma.
Hästen rodeobockar inte som du säger, du tror jag det är något som bara behöver ridas igenom och ekipaget behöver lösa det tillsammans. Ryttaren behöver fatta galopp med minsta möjliga hjälper(kanske med någon från backen som driver på, tills hon får in känslan igen) bara sitta upprätt stadigt i galoppen och driva fram i bockningarna. Har ryttaren sporrar kanske det är dags att ta av dessa?
Du har nog själv tagit upp alla alternativ som går.
Antingen låter du fv lösa det själv.
Eller så hjälper du till, med ovan lösning.
Alt. 3 så får du erkänna att dom inte passar ihop för stunden och att du själv vill ta över hästen igen innan problemet blir större.
Kan inte se så många fler alternativ
Lycka till
Hur tar man tyglarna i en brygga? Vill gärna veta då jag med har problem med galoppen ibland
Tja, om fodervärden inte rider som du säger (vare sig det nu beror på at hen inte kan eller inte vill), och det leder till att hästen börjar fungera sämre och eventuellt lägga sig till med olater, så skulle jag nog tycka det hela börjar kännas osäkert. Särskilt eftersom din häst är så ung och fortfarande under utbildning, det låter inte som att han får lära sig rätt saker hos fv.
Rida unghäst utan hjälm låter i min värld heltokigt, allrahelst som fv i din beskrivning inte låter vidare sadelfast. Jag skulle haft både hjälm och säkerhetsväst på den hästen. Det kan ju iofs förklara varför hon sitter och tjuvhåller - det skulle nog jag också göra om jag red en ung galoppör utan hjälm!
Skämt åsido, det låter ju som att fv och hästen är på väg åt fel håll, och jag skulle nog överväga att bryta upp kombinationen. Att förbjuda galoppen är ju ingen jättebra lösning, framförallt om hästen egentligen just nu går fel i traven också, även om den inte bockar.