Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej jag har en häst på foder nu och hon är oftast världens snällaste, mysigaste, bästaste häst när hon är i hagen eller boxen men så...
Svar
13
· Visningar
1 342
Senast: Hepzheba
·
Träning Är det någon här som tävlar med D-ponny i storhästklasser i hoppning? Hur funkar avstånden i tex kombinationer?
Svar
4
· Visningar
912
Senast: Kiwifrukt
·
Hästhantering Mitt 8-åriga sto går i hagen tillsammans med 3 andra ston. Hon är ranghög, men snäll. Flocken är relativt ny, de 3 andra stona är ganska...
Svar
2
· Visningar
968
Senast: Masse
·
Hästhantering Jag har ett sto på foder som brunstar. Har inte märkt av det här i varken ridningen eller hanteringen utan har bara "sett" det. Det enda...
Svar
0
· Visningar
755
Senast: Felicia
·
Hästhantering ...kan ni ha dem lösa överallt? Tycker man ofta ser t.ex. i samband med lastningsbekymmer att "annars är hästen superlydig och följer...
Svar
17
· Visningar
2 093
Senast: maryjane86
·
Hästhantering Hur mångs timmar per dygn anser ni att en häst bör gå i hagen? Ni får svara "det beror på", men ge då gärna exempel på vilka parametrar...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 140
Senast: Rolle
·
Hästhantering För någon vecka sen när jag skulle ta ut min häst ur hagen för att gå en promenad, (vi var borta ca 30min) och när jag kommer tillbaka...
Svar
13
· Visningar
3 276
Senast: Masse
·
Hästhantering Jag vet inte om inlägget faller rätt men flytta det gärna om det ligger under fel prefix mm.. Men jag var idag iväg och köpte en...
Svar
6
· Visningar
962
Senast: Digbil
·
Hästhantering Jag har en superhärlig ridtravare som väldigt lätt stressar upp sig. Hon går tex inte att ställa upp i gången utan då stressar hon upp...
Svar
5
· Visningar
1 041
Senast: Suskiv
·
Träning Heej! Jag brukade flitigt följa tråden Kontakt med hästens mun vs långa tyglar-tråden, oerhört intressant läsning då detta ämne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 999
Senast: Fiador
·
Träning Kanske det finns några kloka nattmänniskor man kan bolla lite med.. Har nyligt börjat rida ett 10 årigt hannoveransto som köptes i...
Svar
15
· Visningar
2 557
Ridning Person har skriker och slår på häst. vad ska jag gjort? ska jag ring till polis?
2
Svar
22
· Visningar
2 934
Senast: Trasdocka
·
Ridning Hittat en fin valack som började tävla hoppning vid 10 års ålder. Aldrig varit skadad och är nu 15 år. Skulle ni köpa en stor häst i den...
Svar
11
· Visningar
1 031
Senast: Reykur
·
Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
2 064
Senast: Kiwifrukt
·
Ridning Jag ska börja rida en D-ponny ett sto som har väldigt stor egen vilja jag ska provrida henne idag och vi alla tror att det skulle funka...
Svar
3
· Visningar
1 061
Senast: skuggi
·
Ridning Jag skulle behöva lite tankar och tips om hur jag kan få ponnydamen att snurra igång höger bak. Jag kan inte rida pga graviditet och...
Svar
6
· Visningar
783
Senast: Madick
·
Ridning Hej! Jag vågar inte rida ut själv. Inte ens på min 20 åriga new forest valack som jag haft i 5 år. I min hjärna tänker jag alltid på det...
2
Svar
30
· Visningar
6 992
Senast: Nadde
·
Träning Hej! Jag har tänkt lite på detta, och det verkar som om många är väldigt snabba med sin ridning. T.ex, dom får galoppera väldigt tidigt...
2
Svar
24
· Visningar
3 201
Senast: Ray
·
S
Träning Hej! Jag vet inte om det finns många trådar om övningar och om det gör det så kommer jag säkert få lite agg för att jag startar...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
31 935
Senast: Ioxia
·
Hästhantering Känner mig lite smått maktlös med min häst just nu, (förlåt för långt och krångligt inlägg.. ) Hon började krångla redan i december...
2
Svar
28
· Visningar
6 653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka