Övningar av alla de slag

Beror på hur långt eleverna har kommit.

Ett par favoriter som jag mins med värme kommer här.
1. Lägg två bommar längs långsidan i ridhus/paddock, ca 6-8 galoppsprång i mellan. Kom en och en. se hur många eller hur få galoppsprång du kan få in.
2.Ta vänster tygel i höger hand och tvärt om, tyglana korsas vid manke/hals. Allt för att bli av med onödig ryckiga tygeltag. Nu måste konsentrera sig.. :)
3. Mindre större volt via sidvärtsrörelse.
4. Vänd över ridbanan med så lite tygel styrning som möjligt, visa vad ryttarens vikt faktist gör.

(Och min favo, men nu behöver du har lite mer kontroll på vad du gör.Och en uppvärmd häst. Galopp på 20m volt. Minska galoppen sakta tills du får ett språng "på stället" där energin går rakt upp, (tar ett till två varv). Sitt absolut still i sadeln och lägg ur händerna, inte förendra drivning ellet sits. Detta blir (förhoppningsvis) ett jätte likt kattsprång som strechar igenom ryggen på hästen. galoppera på ca ett halvt varv, sen börjar du om igen.)

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 817
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Har börjat förlora hoppet tror jag så vänder mig hit för hjäääälp.... (obs långt) Söker tips, råd, erfarenheter.... Vad som helst...
Svar
8
· Visningar
1 913
Senast: tuaphua
·
Ridning Rider in min treåring just nu och det funkar bra :) Men han tycker det är såå tråkigt i paddocken och jag undviker att rida där för att...
Svar
4
· Visningar
1 279
Senast: MM
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 453
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar