Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag rider en sjuårig islandsvalack som är grundutbildad men som har fått göra lite som han velat senaste halvåret pga av att ägarna...
Svar
1
· Visningar
1 131
Senast: sandrafors
·
Ridning Jag har en fundering när det gäller galoppen på min häst vars pappa är varmblod o mamma halvblod. Jag har haft honom i ett år nu, han...
Svar
8
· Visningar
1 139
Senast: Smulan7510
·
Ridning Jag har en äldre häst, 19 år, som gått i avel i 10 år och nu ska bli ridhäst igen är det tänkt. Hon är i grunden välutbildad och tävlad...
Svar
5
· Visningar
905
Senast: Billy
·
Ridning Hej! Jag både kör och rider ett varmblodssto som står på travskola, jag är den ända som håller på med henne då hon inte används på...
Svar
3
· Visningar
1 185
Senast: Totola
·
Ridning Har en äldre gammal travare som jag har som ridhäst , han är en stor herre på ca 170 i mkh . Han har väldigt hög och smal manke. Jag...
Svar
6
· Visningar
2 360
·
Ridning Jag läste för många många år sedan att det i Tyskland ska finnas en förening för töltande varmblod. Är inte ute efter en gångartshäst...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
14 712
Senast: Lella
·
Ridning Red för första gången för min nya tränare häromdagen (har jobbat några gånger vid hand tidigare) och jag blev totalförvirrad när hen...
Svar
14
· Visningar
2 860
·
Träning Hej . Jag har just nu en häst på foder som senare ska säljas . Innan hästen kom till mig kunde han ingenting , jag har nu tränat upp...
Svar
10
· Visningar
1 015
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering Hej, ngn som har erfarenhet, eller "råkar" veta hur man blir NH instruktör i detta land? Har tränat mina hästar enligt Perelli, men...
Svar
11
· Visningar
2 216
Senast: skuggi
·
Träning Hej! Jag har en tanke, om man inte vill tävla eller träna något akademiskt utan man vill vara en riktig skogsmulle. Hur gör man då för...
Svar
9
· Visningar
2 670
Ridning Jag visste inte vart jag skulle lägga tråden, men detta är en fundering jag har haft rätt så länge faktiskt. Jag har börjat åka runt...
2
Svar
25
· Visningar
2 924
Senast: mackan
·
Hästhantering Har lite problem med min ponny som jag skulle behöva hjälp med innan det blir värre. Han har ganska svårt att stå still på gången, går...
Svar
4
· Visningar
806
Ridning Jo nu är det så att min älskade häst har ett enormt självförtroende och starkt o tufft huvud som inte är av denna värld!! Hon är min...
Svar
2
· Visningar
727
Senast: Ottilia
·
Träning Vill ha alla tips ni kan komma på!! Har ett halvblod, valack 8år. Jättefin, och super att ha att göra med. Tidigare gått 130 hoppning...
Svar
14
· Visningar
3 851
Senast: mackan
·
Träning Jag tänkte på en sak häromdagen. Är det möjligt att "klara sig" utan ridbana nu medan underlaget är bra( ej vinter ) och ändå hålla...
2
Svar
39
· Visningar
2 877
  • Låst
Träning *funderar lite* Köpte ju för lite drygt 1 år sedan en ny dressyrsadel (Ordo Equester Venus) för cirka 14 000, vilket jag ju inte...
83 84 85
Svar
1 681
· Visningar
92 370
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Träning Tänk att våra 10or om några timmar är 4 år :eek: Vart tog denna vägen? Annie fick prova hoppa för första gången idag, inget...
64 65 66
Svar
1 318
· Visningar
86 833
Senast: IngelaH
·
Träning Det gäller alltså när vi tränar backning. Vi håller på med bruks/trail och tränar då backning en del, både rätt bak och backning i...
Svar
10
· Visningar
1 187
Senast: purity_666
·
Hästhantering Jag undrar om detta är vanligt förekommande. Jag är inte hästägare själv men har varit hästmänniska hela mitt liv. Där jag bor, på...
2
Svar
29
· Visningar
6 665
Hästhantering Lite spinoff på min egen tidigare tråd om ponnyn vi köpte i höstas som inte tycker om att åka transport. I över en månad nu har jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 399
Senast: fridaxi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar