Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@mackan Och ändå så tror jag att jag endast vet kanske 2 banor som har ett sånt underlag som du beskriver, medans jag kan räkna upp minst 8 ställen med underlag där hästen är I underlaget och springer.
Hur svårt kan det vara undrar jag? Resultatet blir ju att man MÅSTE träna I dessa underlag om man vill tävla, för annars kommer hästen inte orka när man väl kommer till tävling, även om man kanske har riktigt bra underlag hemma.
Mackan du har oftast svar, och dessutom ofta kloka sådana dessutom Men har du märkt att du lägger in frasen "i sig" hela tiden i alla dina inlägg? Inte som dryg kritik mot dej menat. Utan mer en undran om du själv lägger märke till det Jag märker själv att jag har lagt mig till med ovanan att leta efter orden "i sig" och "öht" i dina texter :O :P (sorry)ja det handlar nog mest om okunskap hos de som sköter underlaget eller engagemanget där runt, mer än att ryttare inte vet att djupa underlag inte är ngt som eftersträvas eller på ngt sätt gynnar hästen som sagt. Hur svårt kan det vara frågar du? Pja, det beror nog som sagt på engagemanget och kunskapen hos de som preppar och underhåller underlaget (och givetvis kunskapen hos de som anlagt självklart i sig). Det är faktiskt ganska mkt jobb runt att hålla ett underlag fint, det spelar i sig inte så stor roll om man har ett kostnads och rönsmässigt superunderlag i sig, sköts det inte rätt så blir det skit. Underlag är ett levande föränderligt material, tror många som anlägger och som ska sköta det, kanske inte riktigt förstår vidden av det, och engagemanget som krävs utifrån det. Dock så ska det ju i sig inte vara svårt rent tekniskt, för lär man sig just det underlag som man anlagt och vet hur det ska skötas, och lägger den tid som behövs på det, så ska det inte vara några större konstigheter nej i sig. Men som sagt: det krävs ju att man gör det.
Mackan du har oftast svar, och dessutom ofta kloka sådana dessutom Men har du märkt att du lägger in frasen "i sig" hela tiden i alla dina inlägg? Inte som dryg kritik mot dej menat. Utan mer en undran om du själv lägger märke till det Jag märker själv att jag har lagt mig till med ovanan att leta efter orden "i sig" och "öht" i dina texter :O :P (sorry)