Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej! För ungefär 2 veckor sedan köpte jag ett 5 år gammalt sto som i stora drag är väldigt mycket av ett projekt. Hon har inga muskler...
2
Svar
27
· Visningar
2 557
Senast: skuggi
·
Hästhantering Har ett mycket stort och allvarligt problem men min häst som är mycket svår att lasta hon vägrar att gå in oavsett hur man gör man...
Svar
8
· Visningar
1 190
Senast: annie_cool
·
Träning Jag har en häst som är 20 år gammal och ca 1,76 cm hög. för ca ett halv år sedan så sträckte han ut yttreböjseanan fram, veterinären var...
Svar
3
· Visningar
582
Ridning Min 3,5-åring älskar att rida. Hittills har hon åkt på ett 166 cm högt halvblod, där hon har bra balans i skritt, hon kan start och...
Svar
12
· Visningar
4 207
Senast: Sandra78
·
Ridning Hej! Hoppas kunna få lite feedback här! Har en tid letat sällskap till min nordis. Nu har en 11-årig varmblodig valack dykt upp, han...
Svar
8
· Visningar
1 023
Hästhantering Hej min fjording går ute på sommarbete just nu och har gjort det i snart en månad. Hon har bara blivit tjockare och tjockare och jag kan...
Svar
9
· Visningar
1 227
Senast: lil-sis
·
Ridning Jag är långt ifrån en så skicklig ryttare som jag vill vara, tränar regelbundet för dressyrtränare och får nya uppenbarelser hela tiden...
Svar
5
· Visningar
1 167
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej. Har en häst som jag haft lite mer än 1 vecka och den är jättesnäll i hanteringen. Quartervalack på 7år, är inriden men inte så mkt...
Svar
14
· Visningar
1 170
Senast: IsabelleC
·
Hästhantering Vi har enny flock i stallet. 2 valacker och ett sto. Min valack gick med stoet först och det gick jättebra, inga hingstfasoner alls. Sen...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: Smulan7510
·
Träning Tips på övningar? Körhäst som pga sin höga rumpa och ståtliga hållning självmant sänker och stummar ländryggen, är i början av...
Svar
0
· Visningar
619
Ridning Har någon ridit hela rundan inkl. övernattningar? Vad tyckte ni? Red ni egna hästar eller ridledens hyrhästar?
Svar
0
· Visningar
471
Senast: Leoni
·
Hästhantering ja de är vad jag undrar.. vad är de jag gör fel? de är andra hästen i rad nu som jag sett bevis på går på transporten direkt utan...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 455
Senast: axel
·
Hästhantering Kommer i november få hem mitt första föl :p Jag har haft unghästar och ridit in, kört in och tränat dem själv. Men, jag har aldrig haft...
Svar
6
· Visningar
1 173
Senast: mahlmt
·
Hästhantering Damen lägger bak öronen och hugger i luften då sadelgjorden spänns, både i stallet och uppsuttet, samt om man sitter upp från marken...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 146
Senast: Rugge
·
Ridning Mitt sto har inte visat brunst så tydligt tidigare de år jag ägt henne. Jag har sett henne blinka lite någongång och hon har första...
Svar
14
· Visningar
6 235
Senast: Fenestra
·
Ridning Ja jag hör så ofta att det är fördelaktigt att lära in galoppskänkel från skritt på travare, men fattar inte exakt hur man gör. Jag har...
Svar
2
· Visningar
1 567
Senast: Maqurell
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 444
Senast: KSF
·
Ridning Hej! Hästen jag rider gick genom en veterinär besiktning för en månad sen u.a. Dock sade veterinären att hon var ngt stum i ländryggen...
Svar
8
· Visningar
3 130
Senast: Aliche
·
Hästhantering Jag har ett varmblodssto på 9år som vägrar röra sig ur hagen. I förra stallet var hon otroligt orolig när de andra hästarna inte fanns...
Svar
7
· Visningar
3 473
Ridning Hej! Pga skada som gjort att mitt sto har tappat nästan alla muskler( obs, Hon är friskförklarad) så vill jag gärna nu ha övningar som...
Svar
2
· Visningar
1 018
Senast: Alva789
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka