Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag rider en 10-årig islänning. Han har ett par gånger när vi rider i skogen gett ifrån sig ett tjut, bockat och sticker iväg i full...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: jis
·
Hästhantering Hej jag har inget aning om var tråden ska ligga så någon får gärna flytta den;) Min fjordings man är hemsk. Den är stubbad och cirka 6-8...
Svar
2
· Visningar
972
Senast: Myrten
·
Ridning Hej! :) För ungefär tre veckor sedan släppte jag min häst på bete. Men förra veckan red jag honom endast tre gånger, uteritter:o Min...
Svar
8
· Visningar
1 923
Senast: Grazing
·
Ridning Hej! Jag vet att det redan finns trådar kring denna fråga men jag frågar ändå! Jag har nu hand om ett 18 årigt sto i stort sätt varje...
Svar
10
· Visningar
3 243
Senast: ameo
·
Hästhantering Har skummat igenom forumet och tror mig hitta NH fantaster och "vanliga hästmänniskor" härinne. För egen del så sållar jag mig till de...
Svar
3
· Visningar
975
Hästhantering Om man ska köpa två hästar så är det ju svårt att hitta båda två exakt samtidigt. Oftast hittar man väl den ena först och sen kan det ju...
2
Svar
20
· Visningar
11 886
Ridning Gällande ridning och underlag försöker jag följa riktlinjerna att variera underlag så mycket som möjligt. Jag varierar mellan ridhus...
Svar
8
· Visningar
2 477
Hästhantering Jag har just nu en fd galoppör hemma för omskolning till ridhäst. Jag har hållit på med hästar i över 30 år och anser mig vara både...
2
Svar
22
· Visningar
3 730
Träning Hej! ;D Har för ett tag sedan tagit en nordsvensk/ardenner - korsnings valack på foder. Var inte direkt planerat, utan hade snarare...
2
Svar
23
· Visningar
6 934
Senast: Askur
·
Träning Jag vet inte hur jag ska komma vidare... Har en häst som ute är världens ängel, lydig, glad och med på noterna hela tiden. Rider i alla...
Svar
13
· Visningar
1 976
Senast: Bison
·
Träning Hej! Vi har köpt en ungponny 5år, valack , importerad från Irland. Han är en trevlig kille , dock hemskt beroende av våran andra ponny ...
Svar
13
· Visningar
1 673
Senast: ankic
·
Hästhantering Hej :) Vad tycker ni om att man endast har uppbindning i box med egen belysning, regelrätta mått och utomhus? Som vid verkning osv. Bara...
Svar
14
· Visningar
1 637
  • Låst
Träning Här är en liten dressyr-film på Lux som jag glömt att lägga ut. Jag fick agera ryttare på träning då min syster inte kunde. Det är...
68 69 70
Svar
1 389
· Visningar
128 805
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Jag har ett extremt ranghögt sto som skall gå på sommarbete där det även kommer att gå ett annat väldigt ranghögt sto. De gick...
Svar
6
· Visningar
1 037
Senast: mackan
·
Hästhantering Blev precis medlem här så är inte riktigt med på noterna.. Men jag tänkte iallafall fråga er en sak. Har ni varit med om någon av de...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 959
Senast: Maqurell
·
Ridning Hästen har vilat 2 veckor (bete dygnet runt) då jag varit sjuk. Ska börja rida igen tänkte jag och funderar då på om hästen behöver ngn...
Svar
7
· Visningar
1 163
Senast: Cilva
·
Hästhantering Har köpt ponny till döttrarna och det är en riktig drömponny men vi kommer få åka lång väg att hämta hem pållen. Ca 65 mil (känns långt...
Svar
17
· Visningar
1 071
Senast: Korven
·
Träning Jag har en 4 årig valack som är under inridning, eller han kan ridas i alla gångarter vid det här laget och är väldigt lugn och trygg...
Svar
5
· Visningar
878
Senast: skuggi
·
Hästhantering Hej! Hästen jag har på foder är inte jättemycket hanterad tidigare så jag har fått börja om lite. Varje gång jag ska rida så börjar hon...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 764
Senast: annie_cool
·
Träning Kan någon vara snäll och berätta lite för mig om att rida hästen i lång och låg form? Varför ska man/ska man inte göra det? När ska man...
Svar
12
· Visningar
7 048
Senast: Deimion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka