Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Ridning Hejhej, jag ska bli fodervärd och hittat en häst som verkar perfekt. Det är ett varmblod på 158 i mankhöjd. Kan jag som är 173 och väger...
Svar
1
· Visningar
837
Senast: hier
·
Träning På ett ungefär bara? 20-25 minuter, är det rimligt? Jag ska skaffa ridhuskort till hösten och har två ridhus att välja mellan. Det ena...
Svar
19
· Visningar
4 143
Senast: niikon92
·
Ridning Hej! tänkte höra vad ni rekomenderar för bett till min fjord-valack som har börjat dra iväg när vi galloperar på uteritterna. idag går...
Svar
1
· Visningar
1 160
Senast: sandrafors
·
Hästhantering Min medryttarhäst är en kallblodstravare som lätt går upp i stress. Jag har jobbat med honom i ett år nu och vi har gjort enorma...
Svar
12
· Visningar
1 756
Senast: holymary
·
Hästhantering Är väldigt förtvivlad just nu, min fina häst är inte sig själv längre.. Vi flyttade till ett nytt stall tillfälligt för ca en månad...
2
Svar
28
· Visningar
5 399
Senast: Cornelia
·
Träning Hej jag behöver lite tips och idéer om hur jag kan lära mitt 8 åriga Varmblodssto att ta gallopp fattningar osv.. Bra övningar? Tips...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: vildros
·
Hästhantering Kom inte på en klockren rubrik men ni får stå ut. Min vän berättade om när hon var på hopptävling och hade glömt sitt ridspö. Hon gick...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 964
Senast: Luff
·
Hästhantering Det har ju varit extremt varmt och är det fortfarande och kommer att fortsätta med detta. HUr gör ni med era hästar när det är så här...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 219
Senast: Tippie
·
Träning Dottern är dryga 171 cm och vill ju helst rida ponny, men det ser bara konstigt ut, hennes långa ben når halvvägs ner på ponnyernas ben...
2
Svar
25
· Visningar
2 930
Senast: Milene
·
Hästhantering Hej jag kollade på en film för några dagar sedan. Den handlade om en flicka som blev bästa vän med en häst och då menar jag inte "jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 536
Senast: Hetla
·
Ridning jag hoppar inte min häst själv av olika anledningar men har en tjej som hoppar honom en gång i veckan nu har vi gjort så att vi gör lite...
Svar
7
· Visningar
887
Senast: vildros
·
Ridning Vi ska anlägga en liten grusad parkering på vår tomt. Området blir 16 x 16 meter och underlaget vad man förväntar sig av en parkering...
2
Svar
32
· Visningar
2 538
Senast: Karma
·
Ridning Har hållit på med hästar i snart sexton år. Har alltid varit hästtjej by heart, men det här med att tävla och träna "seriöst" har aldrig...
Svar
4
· Visningar
1 719
Senast: holymary
·
Hästhantering Så för någon dag sedan var jag ute på en promenad när jag plötsligt får syn på en ponny, typ shettis, som traskar ut på vägen. Jag går...
Svar
17
· Visningar
1 965
Träning Jag har ett sto f-10 som gnisslar tänder vid ridning. Hon började med gnisslandet redan som 2-åring när hon fick bett i munnen för...
2
Svar
23
· Visningar
4 080
Senast: Novali01
·
Ridning Jag är så OTROLIGT sugen på en mini shettis och undrar lite om jag är redo att ta ansvaret. Jag kan börja med att berätta om mig...
Svar
16
· Visningar
2 657
Ridning Nu har jag skrivit om tre gånger. Nöjer mig med att fråga er alla, tvivlar ni eller har ni tvivlat på era kunskaper i ridningen? Kan ju...
Svar
6
· Visningar
1 147
Senast: Billy
·
Träning Nu blev jag förvirrad. Har läst olika om att rida t.ex i skritt. Å ena sidan att det är så bra t.ex vid uteritt och bygga upp hästen (...
Svar
8
· Visningar
1 672
Senast: nullo-modo
·
Ridning Jag har länge och väl funderat på hur jag ska göra. Jag har gått på ridskola från jag var 7-14, idag är jag 23. Därefter har jag ridit...
Svar
7
· Visningar
1 105
Senast: Squie
·
Träning Hej allihopa! Jag har försökt hitta svar på mina frågor men det är så mycket och svårt att sätta korta ord på så jag frågar nu alla er...
Svar
15
· Visningar
2 380
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.