Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Har ni några tips hur man får bort hjortarna från hästhagarna ?
2
Svar
24
· Visningar
2 842
Senast: Maqurell
·
Hästhantering Min häst är jätte snäll att lasta och står snällt i transporten under resa. Men när det är dags att lasta ur honom och vi tar loss...
Svar
19
· Visningar
3 559
Senast: Sar
·
Hästhantering Som rubriken säger. Jag ger upp snart, jag vill ju kunna rida min häst NU. Jag har ju väntat sen i mitten av februari utan att ens ha...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 680
Senast: bizzy
·
Hästhantering Jag har funderat på det mycket om hästen verkligen förstår när vi ger den beröm. Kan man lära den att förstå beröm, t ex ge godis när...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 681
Ridning Hej! Jag var på provridning idag på en ponnytravare, ett russ som var endast 4år. Vi skulle rida ut i skogen själva och efter en bit...
Svar
17
· Visningar
1 313
Senast: Aliche
·
Hästhantering Hej! Sätter ni fast hästen i grimskaftet först inne i släpet eller sätter ni fast bakbommen före? Vilken ordning är säkrast?
2
Svar
37
· Visningar
2 660
Senast: mackan
·
Hästhantering Ni som har erfarenhet av dessa hästar,hur är dom i temperamentet att hantera,rida köra osv?
2
Svar
26
· Visningar
9 308
Senast: annan1
·
Hästhantering Det är inga problem att ta min häst i hagen men jag skulle gärna vilja att hon kommer fram till mig istället för att jag får gå och...
2
Svar
25
· Visningar
5 689
Senast: swe
·
Hästhantering I oktober ska vår ponny skickas med transportfirma till oss, men hur fungerar det rent praktiskt. Jag har aldrig anlitat nått sånt...
Svar
11
· Visningar
1 648
Senast: mackan
·
Träning Pga all hetta i sommar har hästen ridits mest ut i lugnt tempo. Nu tycker jag hon börjar se väldigt " kantig" ut över korset.Borta är...
2
Svar
29
· Visningar
2 594
Senast: Nielaa
·
Hästhantering Är medryttare på ett 5-årigt sto. Damen i fråga är så snäll och vänlig och vill alltid göra rätt. Framför allt är hon väldigt rädd om...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 925
Senast: AliceZeta
·
Hästhantering Hej ! Fundering o Tipps ! Har en unghingst 3 år. Han har jag kört in med alla sorters redskap. Går otroligt bra. Accepterar o är lyhörd...
2
Svar
27
· Visningar
3 487
Senast: axel
·
Träning Jag har hört att ridskolor lär ut barn på fel sätt bara för att få spara på hästarna. Och att dom lär ut lärarna att dom inte ska ge...
2
Svar
32
· Visningar
3 552
Hästhantering Jag har suttit och skummat igenom tidigare trådar om lastträning och fått fram bra tips på själva lastträningsmomenten, men det som inte...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 900
Träning Har ni några tips på hur jag börjar lägga upp arbete på ridbana på en 7-åring som mest är skogsriden? Jag tänker korta pass i främst...
Svar
5
· Visningar
913
Senast: fejko
·
Träning Hur vänjer jag bäst min häst vid hårt underlag? Mitt mål är att kunna rida ca 1 h på asfalt och grusväg i varierande fart. Hur lång tid...
Svar
7
· Visningar
908
Senast: Trott
·
S
Ridning (Vet inte om denna tråd hamnade rätt nu men hoppas det.) Jag skulle vilja ha in alla möjliga förslag till vad man kan hitta på på ett...
Svar
5
· Visningar
3 002
Ridning Hej alla! Jag rider en dponny som är helt underbar på alla sätt och vis. Men, när man rider i grupp t.ex. lektion vill hon alltid gå...
Svar
1
· Visningar
496
Senast: Karre
·
Hästhantering Hej! Min ponny är helt okomplicerad i all hantering utom när det kommer till att sko bakhovarna. Framhovarna går alltid helt utan...
Svar
11
· Visningar
2 990
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej! Jag provred en häst igår (tanken är att den ska bli min skogsmulle). Den var jättetrevlig på alla sätt och vis. Jag gillar den...
Svar
10
· Visningar
1 741
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka