Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag har ovetandes lyckats köpa en häst som hoppar över bommen på transporten. Det har hänt vid två av två tillfällen vi kört henne, dels...
2
Svar
37
· Visningar
7 467
Senast: lundsbo
·
Ridning Tänkte bara fråga lite hur nu skulle göra. Jag har en 4-årig valack som jag tränar regelbunden både hopp och dressyr på. Hittills har...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: Angel
·
Hästhantering Är det någon här som har erfarenhet av döva hästar eller hästar med nedsatt hörsel? Jag funderar på hur man kommunicerar med dem på...
Svar
6
· Visningar
2 234
Senast: labb
·
Ridning Hej Jag har funderat på nästan alla raser som skulle kunna passa mig.... men nu undrar om jag skulle kunna köpa ett eneglskt fullblod...
Svar
5
· Visningar
2 566
Senast: mackan
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 359
Senast: axel
·
Träning Kom på att mitt lilla djur faktiskt fyllt 7 år nu. Är det fler än jag som inte upplevt minsta lilla tendens till unghästtrots? Det...
2
Svar
20
· Visningar
2 614
Senast: tuaphua
·
Ridning Jag har ingen aning vart jag ska lägga tråden men jag hoppas den ligger rätt. Jag har blivit väldigt osäker när jag rider ut i skogen...
Svar
12
· Visningar
1 603
Hästhantering Min underbara häst har visat sig ha ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa. När jag köpte henne för snart två år sedan åkte hon...
Svar
15
· Visningar
4 386
Senast: Korven
·
Hästhantering Är så arg så jag kokar. I morse när jag tittar på tv och äter frukost så börjar hundarna låta och hästarna springer till ena sidan av...
2
Svar
31
· Visningar
3 605
·
Hästhantering Hej! Om man ska släppa ihop två hästar, som är okända för varandra, på bete och det inte finns möjlighet att stalla in dem i boxar...
Svar
8
· Visningar
1 188
Senast: jis
·
Ridning Hej! Klättring ska ju vara bra och muskelbyggande. Men när man har klättrat upp för en backe/kulle så måste man ju ta sig ner också...
Svar
8
· Visningar
1 122
Senast: Lutten
·
Hästhantering Som det står i rubriken, vad kan man hitta på med en 1 åring? Är det för tidigt att longera korta stunder, bara i skritt då? Börja med...
Svar
18
· Visningar
4 752
Senast: axel
·
Träning - Inte min häst, utan går i verksamhet - Kan tillägga att den absolut inte känns halt eller skadad på något sätt. Jag rider på ca. LC-LB...
Svar
6
· Visningar
2 458
Senast: Lutten
·
Hästhantering Fölet som är 4 månader är lastad några gånger tillsammans med sin mamma, mamman kliver på först sedan kommer fölet(går lättare för varje...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: niikon92
·
Hästhantering Jag har två (bruna) ston som gått ihop sen början av sommaren, igår kom det ett till sto (skäck) som vi först hade i en angränsande hage...
2
Svar
21
· Visningar
9 762
Senast: Yrja
·
Ridning Ska försöka hitta en ny foderhäst då jag behöver få in mer hästar mitt liv igen. Har i princip bara ridit ponny när jag har ridit...
Svar
0
· Visningar
1 275
Senast: asparagus
·
Ridning Har en 20+are som fått stå mycket i sommar p.g.a olika anledningar och söker därför nu med ljus och lykta efter övningar som är...
Svar
2
· Visningar
608
·
Ridning Förra sommaren ramlade jag av min nyköpta häst, jag slog mig rejält. Har nu i ett år jobbat med att få bort ridrädslan. Vi har tagit det...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 795
Senast: AliceZeta
·
Hästhantering Min foderhäst har börjat gå under bakbommen vid urlastning och jag behöver tips. Kan börja med att berätta att han först inte ville gå...
Svar
5
· Visningar
1 192
Träning Hej! tänkte höra om det är någon mer som har detta problem med sin häst eller tips på vad jag kan göra åt det? Min häst slår alltså i...
2
Svar
31
· Visningar
5 185
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar