Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Tar det lite kort Har fått motsägelsefulla råd angående att "sätta igång" häst som vilat och vart på bete i 3,5 mån. Att skritta skritta...
Svar
11
· Visningar
1 568
Senast: FiaM
·
Hästhantering Vilket är det smartaste/effektivaste sättet att mocka en box? (Hästen står på spån) Hur gör ni? Hur noga är ni?
2 3
Svar
55
· Visningar
6 434
Ridning Min häst som jag har haft i ca 2 veckor testar mycket nu. Hon är ett kallblod och väldigt envis. Det mesta lyckas jag lösa men en sak...
Svar
8
· Visningar
3 039
Hästhantering Hej! Nu så är det så att jag ska köpa häst, men det finns ett litet problem. Jag bor nämligen i Norrköping, och hästen står en bit...
Svar
14
· Visningar
1 599
Senast: Prick
·
Hästhantering Jag har nyss köpt ett sto som inte blivit mycket hanterad eller riden. Hon har mest stått i hage hos tidigare ägare. Jag har problem...
Svar
3
· Visningar
1 069
Senast: Mia_R
·
Ridning Efter att åter igen sett fantastiska bilder på ekipage som galopperar på en strand blev jag så sugen. Så jag tänkte höra om det är någon...
Svar
5
· Visningar
2 377
Ridning Inser att min balans och benstyrka är obefintliga så jag skulle behöva ha tips på bra balans- och styrkeövningar. Gärna sådana som man...
Svar
12
· Visningar
7 639
Senast: Totola
·
Ridning Jag har ett stort problem som jag gärna vill ha hjälp med! :) Det senaste halvåret har jag befunnit mig utomlands och har därför haft...
Svar
19
· Visningar
1 697
Senast: Mengi
·
Ridning Ja lite överdriven rubrik kanske men jag har tänkt börja tömköra min d ponny och skulle vilja ha råd. Vad ska man ha för gjord? Vilka...
Svar
5
· Visningar
737
Ridning Den här tråden kan mycket väl ligga fel, men provar här. Har haft uppehåll från ridningen 2-3 år, men letar nu efter medryttarhäst...
Svar
7
· Visningar
6 254
Senast: Cilva
·
Träning Snälla, dela med er av era bästa / mest effektiva övningar för att "få igång" bakbenen på hästen. Jag har en dam som jag vill få lite...
Svar
10
· Visningar
4 529
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Under hela sommaren har mina tre ston gått tillsammans i på bete vilket har fungerat bra. De två lite äldre (14 år och 7 år) stona har...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: Magnum
·
Hästhantering Hur gör ni som har hästar som har det jobbigt under pälssättning? Sänker nu kraven vid ridning, försöker fortsätta som vanligt eller...
Svar
5
· Visningar
816
Senast: AliceZeta
·
Träning Har en häst som är pigg och alert i skritt och galopp, sätter sig bra på rumpan och jobbar med ryggen. Men i traven vill han helst bara...
Svar
8
· Visningar
967
Ridning Jag håller på att skola om en travare till dressyrhäst och det har uppstått ett problem. Förut gick det att hålla stöd i tygeln med...
Svar
2
· Visningar
1 832
·
Hästhantering Hej, på lördag ska jag på föl visning med mitt 4 månaders föl. Jag undrar vad som är bäst, köra med mellanvägg eller inte? Är...
Svar
5
· Visningar
1 101
Hästhantering Sommaren börjar lida mot sitt slut och hästen vars hage jag lånat vill ha tillbaka den. Vill inte sätta min häst med senskada i lerhage...
Svar
1
· Visningar
868
Senast: Buck
·
Ridning Hej! Jag har en kallblodstravardam hemma som jag är fodervärd till. Nu börjar hon bli lite till åren och jag har fått nys om en...
Svar
5
· Visningar
2 286
·
Ridning Går det att få en i princip otränad häst (knappt riden senaste året) i kondition för att rida hubertusjakt första helgen i november...
Svar
10
· Visningar
1 014
Senast: mackan
·
Träning Kanske självklart för vissa men inte för alla. En annan har ju hållt på med hästar i 20 år men detta har jag faktiskt inte blivit...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
24 043
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar