Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ett tips jag fick för några år sedan var att om man vill ha bädd, så måste man ha Jätte mycket strö! mycket mer än vad du säkert tror, ta vad du tror och sen lägger du till minst lika mycket.
då håller sig boxen ren och fin och hästen drar inte upp bädden.
Idag höll jag på i en timme. Säger väl mycket om hur ordentlig jag är också.. Det är tur jag bara har en häst iallafall
@Dandylinn ja.. Vi har ju spånpellets i boxarna, och min trampar runt så där ligger bajs i hela boxen. Sen bunkrar hon upp en hög i ena hörnan med både bajs och kiss. Av stallägaren får jag inte slänga ut för mycket spån då det "bara" ingår en bal i veckan per Box. Så jag måste ju vara väldigt noggrann med boxen så det överhuvudtaget ska vara någon bädd där.. Och för att där inte ska vara allt för grisigt. Hon har stått inne på natten en vecka och där är redan väldigt sunkigt i boxen.. Trots att jag mockat 30-60 minuter varje dag.
Vet inte riktigt vad hon gör så det blir så egentligen
Okej, vårt ingår också, men köper en extra och lägger i varannan vecka. Alltså får hon en varannan vecka och två varannan. Lägger du i två varje vecka då?Hade jag varit du så hade jag köpte eget strö, utöver det som ingår!
Förra säsongen hade jag strö som ingick, men fick komplettera med eget då det som ingick var blött och inte fyllde sin fuktion (enl. mig).
Denna säsong kör jag helt på eget, kör med Spånpellets från Kr*fft, räknar med 6säckar/månad. Mockar ut 3/4 kärra per dag, ca.
// Niikon92
En växelströbädd mockar jag som jag lärde mig på 70-talet än i dag. Vänder på allt och läggeer det i en hög mitt i boxen. Om jag missat några bollar rullar de ner och är bara att skrapa upp. Sen krattar jag ut allt igen till en jämn bädd.Vilket är det smartaste/effektivaste sättet att mocka en box? (Hästen står på spån)
Hur gör ni? Hur noga är ni?
Okej, vårt ingår också, men köper en extra och lägger i varannan vecka. Alltså får hon en varannan vecka och två varannan. Lägger du i två varje vecka då?