Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Har en 3 årig valack på 162 cm, som vi lasttränat, genom att skicka in honom i transporten där han haft godis, till o från sen vi fick...
Svar
8
· Visningar
2 725
Senast: axel
·
  • Låst
Träning Startar den nya tråden! :) Gooing -jättefina bilder! Kan du posta dem igen i den här tråden?
57 58 59
Svar
1 179
· Visningar
108 656
Senast: Mitrolle
·
Hästhantering För ca 3 månader sedan köpte jag ett 7-årig lipizzanersto. Hon har haft 2 föl, inte så mycket riden, men tydligen tricktränad i tidig...
Svar
8
· Visningar
1 527
Senast: Wildhearts
·
Hästhantering Hur går man till väga? Vad bör man ha koll på, vad kan man göra för att avvärja eventuella händelser osv.
2 3
Svar
41
· Visningar
3 894
Träning Funderar lite på Hästen som gärna byter galopp lite hux flux. Gärna i hö. varv. Blir även korsgalopp ibland. Varför ? Har aldrig blivit...
Svar
6
· Visningar
1 630
Senast: mackan
·
Hästhantering Vår f.d häst, som vi sålde för avel, är just nu tillbaka på stallet vi står på. Hon har äntligen blivit dräktig, men hon får tillsammans...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 636
Senast: mackan
·
Träning Här i dagarna så började jag att söka på nätet efter allmänna råd vid uteritt med häst. Jag kan hitta mycket som gäller vett och...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 597
Senast: jany
·
Träning Jag har stött på ett litet problem med mitt sto, som ganska nyligen lärt sig galoppera under ryttare och gör det plättlätt, tar bägge...
Svar
13
· Visningar
2 880
Senast: Saigon
·
Träning Behöver lit hjälp med att komma på lite roliga balansövningar till mina ridgrupper. Första gruppen kan skritt, trav och galopp och har...
Svar
5
· Visningar
1 064
Senast: Anyo
·
Ridning Hej på er!! Har precis köpt häst igen efter ett uppehåll på 15 år!! Är ju rätt ringrostig om man säger så :-) Jag undrar hur ni gör när...
Svar
15
· Visningar
2 296
Senast: Linnpan
·
Ridning Hej alla! Jag är en vuxen nybörjare som just börjat med en medryttarhäst, jättespännande! Men det gör också att jag stöter på massor av...
Svar
18
· Visningar
1 403
Ridning Hej! Min häst är väldigt trygg att rida ut. Han reagerar inte för något. Nu har jag börjat rida ut tillsammans med en kompis som har...
Svar
14
· Visningar
1 050
Hästhantering Jag gillar att kika på hästnet, och jag tittar allt som oftast på shirehästar, ardenner och tinker. Dom är annorlunda och maffiga...
Svar
5
· Visningar
1 617
Träning ....vore en ny trevlig upplevelse:meh: Jag struttar runt i skogen med min nu snart 4 åring,:D MEN, emellanåt är det en kamp på liv och...
Svar
17
· Visningar
1 369
Ridning Hej, mitt 3,5 -åriga sto har börjar gnissla tänder. Har googlat på det och i många fall kopplas tandgnisslandet ihop med stress eller...
Svar
2
· Visningar
543
Senast: lil-sis
·
Ridning Jag och 2 andra ryttarekipage red ut tillsammans för några dagar sedan, hästarna känner varandra, den ena är rätt het vilket fick min...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: KrullTroll
·
Hästhantering Hej alla hästkunniga! Min kompis och jag delar på två hästar. Vi bor i ett samhälle ganska långt bort ifrån hästarna och därför så har...
Svar
7
· Visningar
1 854
Hästhantering Har en 4 årig valack, som jag ägt i ca.3 månader nu! Sedan 1 vecka tillbaka har han blivit väldigt sur och grinig i boxen, när man går...
2
Svar
29
· Visningar
8 704
Senast: Ajda
·
Ridning Jag har en medryttare som rider en häst som ingen sadel har för tillfället. Hon rider barbacka i nuläget. Hon saknar dock tryggheten av...
Svar
8
· Visningar
1 754
Senast: Cha9
·
Hästhantering Hej! Jag har fått ta hand om en ponny som är väldigt rädd för all hantering ex: ta på täcken, krubban och hinkar, bli fångad i hagen och...
Svar
5
· Visningar
1 234
Senast: Fenestra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka