Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag ska snart åka och provrida ett 5 årigt halvblod som är grundriden och går i form men ej stadigt ännu. Han har börjat bli hoppad och...
Svar
1
· Visningar
544
Senast: fio
·
Ridning Har planer på att skaffa min första häst. Grannen har två mycket vackra amerikanska varmblod som han mer än gärna skulle ge mig helt...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: cajo1312
·
Hästhantering Delar häst med en annan men känner att jag inte trivs så här, då vi ej e på samma nivå och hästen då ej rids ordentligt...jag vill komma...
Svar
4
· Visningar
1 344
Senast: smedsussie
·
Ridning Moderator får flytta tråden om den ligger fel, men tänkte att det är ju ändå ridning det handlar om, så la den här. Hur resonerar ni...
2
Svar
31
· Visningar
3 076
Ridning Hej. Om jag har lagt tråden fel så flytta den gärna. Det är så att min dotter som är sex år har börjat att rida. Hon är duktig och har...
Svar
9
· Visningar
1 689
Hästhantering Vad gör ni med era hästar när det åskar?
2 3
Svar
43
· Visningar
4 126
Senast: Snowball
·
Hästhantering Vad hade ni gjort i följande situation? En häst i stallet är känd sedan tidigare att nästan ha sparkat sönder 2 hästar. Den fick...
2
Svar
26
· Visningar
3 496
Senast: Ninis
·
Hästhantering Har en welsh 21 år gammal, en skogsmulle som rids ett par ggr i veckan! Han kommer gå på lösdrift dygnet runt även nu i vinter. Fri...
Svar
8
· Visningar
1 078
Senast: Kiwifrukt
·
Ridning Hej allihop! Hur ser detta ut tycker ni? http://www.youtube.com/watch?v=hy45088ZC5M&feature=youtu.be Jobbat vid hand i ca 2...
2
Svar
23
· Visningar
5 557
Senast: Brille
·
Hästhantering Jag har en ettårig hingst som har börjat sparka i riktning mot mig när jag tar han på insidan av bakbenet. För övrigt är han hur trevlig...
Svar
9
· Visningar
997
Senast: Sofie.S
·
Hästhantering Jag har ett 7-årigt sto som har blivit svårfångad och agressiv i hagen. Från att under två års tid alltid ha kommit när hon ser mig så...
Svar
5
· Visningar
2 903
Senast: Nielaa
·
Ridning Hej! Jag undrar om någon kan ge mig lite tips o råd...:) Jag har en häst som jag ridit sedan sommaren 2011, han är lite svankryggig och...
Svar
7
· Visningar
2 753
Senast: Debija
·
  • Låst
Träning Ny tråd! Har varit och nattfodrat för en liten stund sedan... Ett bra sätt att avsluta julafton 2013 :).
58 59 60
Svar
1 180
· Visningar
72 397
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Träning Idag har vi haft kanon väder här, riktigt skönt att värma upp ute i skogen i galopp. Sen blev det en sväng på ridbanan och idag kunde...
90 91 92
Svar
1 820
· Visningar
103 255
Senast: Marvin
·
Hästhantering Hej! Jag har ett 3.5 månader gammal hingstföl som som bits. Han biter hela tiden. Jag behöver tips på hur jag ska få honom att sluta. Är...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 218
Senast: mackan
·
Träning Hej! Nu ska jag rida in min 3 1/2 åring! Men vill ha lite tips:) Hans utbildningsstatus nu är ganske låg. Vi började i slutet av mars...
2
Svar
22
· Visningar
5 804
Hästhantering tänkte kolla om nån har lite tips till mig och min häst! det är såhär att min häst gillar inte transporten. hon kan gå in efter 5 mins...
Svar
0
· Visningar
543
Senast: Shadows12
·
Ridning Hej allesammans! Vet inte om tråden ligger rätt, hittade inget som passade klockrent... Till att börja med så är det inte aktuellt med...
Svar
17
· Visningar
2 239
Senast: Vogue
·
Träning Min unghäst född -10 har aldrig riktigt accepterat bett. Munnen är kollad,allt ser bra ut. I början så hade vi 3-delat tränsbett,vilket...
Svar
12
· Visningar
1 544
Senast: Ridinglady
·
Träning Jag har en d-ponny på 20 år som alltid ridits på hackamore eller 3 delat bett med rörliga ringar men funderar på om jag ska variera...
Svar
17
· Visningar
1 123

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka