Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Hästhantering Hej alla hästmänniskor! Jag undrar om ni lika ofta som jag tänker på hur många dressyrryttare och andra ryttare påstår sig rida sina...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
16 812
Senast: IngelaH
·
Träning Men frågan är var? Hästen jag rider är mjuk, välriden och välutbildad, och jag har inte hört något av ägaren att hon skulle vara...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: Bison
·
Ridning Det börjar bli dags för mig att köpa en ny häst och jag går i tankarna om att eventuellt importera en häst från Holland. Jag har ingen...
2
Svar
39
· Visningar
14 168
Ridning Hej! Är 13 år och har hela mitt liv velat rida (kan börja gråta när jag ser eller tänker på hästar:o), men först nu har jag börjat kämpa...
2
Svar
21
· Visningar
2 289
Senast: Wendy1000
·
Ridning Har lite frågor om ridskolor :) Någon som vet någon bra lite mindre ridskola i XXXXXtrakten? Vad brukar man göra på första lektionerna...
Svar
2
· Visningar
620
Senast: AlvaT
·
Hästhantering Hej! Har ett hysteriskt problem som börjar bli så jobbigt att jag inte ens vill se åt hästarna .... Har lite problem med...
2
Svar
35
· Visningar
3 500
Senast: Lutten
·
Ridning Hej! Sugen på att skaffa foderhäst nästa år, är det för tidigt att börja leta nu? Tänkte isåfall ta hem den i maj och ha den i ca 4-5...
Svar
1
· Visningar
397
Senast: WBanna
·
Hästhantering Såg frågan på ett annat forum och tyckte den var intressant. Finns det hästar som helt enkelt inte kan tränas till att bli användbara i...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 600
Träning Blev inspirerad av en annan tråd där jag skrev om min rädsla när hästen sticker iväg med en, och även när den inte gör det :) För då kan...
25 26 27
Svar
539
· Visningar
60 126
Träning Har nyligen köpt en häst som tidigare tydligen tricktränats att stegra sig med ryttare på ryggen. Detta är nu något hon kan ta till när...
Svar
10
· Visningar
1 380
Senast: Minsans
·
Träning Jag brukar hålla ridlektioner för ett barn på ca 7 år och snart är det sista lektionen och då vill jag hitta på något lite roligare. Har...
Svar
5
· Visningar
686
Senast: Fairy94
·
Träning Hej undrar baa vad ni gör om er häst inte lyder tacksam för svar;)
Svar
14
· Visningar
2 053
Senast: mamman
·
Hästhantering Behöver råd då jag snart tappar hoppet om min häst., köpte mitt fina halvblodssto på 11 år för snart två månader sen det gick bra i...
Svar
14
· Visningar
3 076
Senast: supersonic
·
Träning Jag är lite nyfiken på hur ofta ni aktiverar era treåringar. Hur ser veckorna ut? Hur ofta, hur länge och vad gör ni? Rider/tömkör/annat?
2
Svar
33
· Visningar
2 911
Senast: Trissa
·
Hästhantering Har en 3,5 årig hingst som ja skulle behövt lite tipps o ideer för att få till. Rider/kör för fullt funkar superfint lättlärd o mjuk i...
Svar
2
· Visningar
849
Senast: fallan17
·
Träning Lite nattliga funderingar sådär....Visste inte var jag skulle lägga tråden, moderatorn får gärna flytta! Nu har jag ridit så gott som...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 842
Träning Hej! vill någon vara väldigt snäll och förklara varför och hur hästen spårar? Jag har inte fått någon bra förklaring på detta. Hur...
Svar
2
· Visningar
2 838
Senast: Grazing
·
Ridning Hej alla människor - jag vill jättegärna få lite hjälp av er.. Jag trillade av för drygt 1-2 veckor sen och jag satt aldrig upp direkt...
Svar
6
· Visningar
1 470
Senast: Nepeta
·
Ridning Det är nu dags att sätta igång mitt sto efter en lång vila (skada dräktighet etc). Hon har varit avställd sedan april 2013. Efter...
Svar
17
· Visningar
5 977
Senast: tolksele
·
Träning Går det hand i hand ? Eller kan en häst ha fina magmuskler men usliga ryggmuskler ? Och hur bygger man bäst upp mag- resp ryggmuskler...
Svar
8
· Visningar
1 312
Senast: Fenestra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka