Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Nu så har det hänt. Grisarna har hittat hit. Det var iofs bara en tidsfråga. De rör sig precis i de område vi rider i, och även där jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 537
Senast: Liten
·
Ridning Hejsan! Vet inte riktigt vart den här tråden hamnar men bara att flytta om det blev helt fel.. Men iallafall, har letat på internet...
Svar
17
· Visningar
6 689
Senast: fridaxi
·
Ridning Hejsan! Jag tror säkert att det finns en liknande tråd men tänkte att jag gör ett försök att skriva en egen. ( min första också :) ) Jag...
Svar
14
· Visningar
2 137
Ridning Hej! Hur ofta rider ni för instruktör? Hur mycket kostar varje pass? Finns säkert många liknande trådar men hittade inga just nu...
2
Svar
25
· Visningar
1 999
Senast: snow
·
Hästhantering Sto och föl som är lite äldre än 6 månader ska köras för första gången, B-kortsbuss. Stoet åker bra. Den lilla är lastad tillsammans med...
Svar
4
· Visningar
851
Senast: axel
·
Hästhantering Hej! Min häst skadade sig lite lätt i hagen här om dagen. Inget farligt tror vi. Det är en sena som är lite svullen, men han haltar...
Svar
6
· Visningar
1 063
Ridning Hejsan, Behöver era råd just nu! Har kollat på ett jättefint fullblods sto som jag verkligen gillar på alla sätt och vis Men hon har...
Svar
6
· Visningar
1 564
Träning Hej! Jag har en 5-årig islandsvalack som jag haft i ca ett halvår. Han har aldrig jobbat speciellt hårt utan mest ridits i skogen. På...
Svar
5
· Visningar
1 087
Senast: Kiwifrukt
·
Ridning Fick idag höra det uttalandet. Ska komma från en veterinär, men det är andrahandsuppgifter så vet inte exakt vad som sagts. Hästen det...
Svar
19
· Visningar
3 372
Senast: Cornelia
·
Träning En häst som inte står still vid uppsittning, utan börjar gå iväg så fort man sätter foten i stigbygeln, ibland redan när man bara lyfter...
Svar
8
· Visningar
7 606
Senast: Jojo
·
Hästhantering Hejsan, ska ev. åka och provrida en 6årig Valack som är import ifrån Holland som kom till Sverige för ca 3-4 veckor sedan (står hos...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
18 552
Hästhantering Hej! Jag hoppas att det finns några härliga människor därute som kan komma med lite tips och råd till mig :) jag har lånat en...
Svar
19
· Visningar
1 702
Senast: Liten
·
Ridning Ni som har linjegångare, hur har de fungerat under ridning? Blir problemet med att få plats mindre när de börjar jobba med ryggen och gå...
Svar
15
· Visningar
3 843
Senast: bizzy
·
Ridning Hej, jag behöver tips,idéer och tankar om hur jag lätt kan bygga muskler på mitt Varmblodssto..! Hon kan inte så jätte mycket är en...
Svar
2
· Visningar
1 166
Senast: bizzy
·
Hästhantering Hej, jag fick hem min unghäst för lite mer än en vecka sedan och nu börjar han få riktigt tråkigt i hagen. Han biter på allt han kommer...
Svar
5
· Visningar
1 350
·
Ridning Har hittat en runda i skogen som jag gärna hade velat rida. Problemet är att vägen (en skogsväg/grusväg) på ett ställe går väldigt nära...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
9 490
·
Hästhantering Hej! Vi köpte en unghäst för lite mer än ett halvår sedan, ett stort fullblod. Det har varit mycket träning ang. hanteringen av...
Svar
7
· Visningar
1 816
Senast: Esset
·
Hästhantering Hej har ett sto som är mycket elak i boxen hon har alltid bakåtstrukna öron och ser elak ut hon hotar ochså. Vet ej varför hon är så...
Svar
18
· Visningar
2 261
Senast: annie_cool
·
Ridning Då tänker jag i första hand på åt vilket håll ni sätter första foten i stigbygeln? Bakåt, framåt eller inåt mot hästen? Jag tittade...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
23 280
Hästhantering Hej! Jag har precis fått hem en unghäst (arab, 1 1/2 år) som är väldigt ohanterad. Jag kan komma den nära, klappa och sätta på...
Svar
3
· Visningar
1 267
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka