Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Är det någon som vet hur man tränar sin häst att bli tryggare vid ridning? Har problem med att hästen hoppar till för inbillade faror...
Svar
4
· Visningar
827
Hästhantering Köpte en ny häst (ett sto) i augusti, och efter nån vecka i varsin hage så släppte jag ihop dom, gick fint. Igårkväll så sparkade fröken...
Svar
13
· Visningar
1 553
Senast: Jaxonmaxon
·
Hästhantering Behöver era bästa tips för att träna markskygg hopphäst! Vi är nu på stadiet att alla slags hinder hoppas men inte på första försöket...
Svar
12
· Visningar
3 570
Senast: Ray
·
Träning En häst som höjer huvudet och springer iväg istället för att invänta, vad gör man då? Hästen i fråga är supertaggad nu när det är...
Svar
2
· Visningar
1 244
Senast: Jen84
·
L
Träning googlat men hittar inget svar på hur snabbt en häst springer? En normalstor häst alltså.
Svar
12
· Visningar
45 240
Senast: Fibusen
·
Träning Hej alla! Jag söker bra övningar för en ponny som behöver bygga ryggmuskler. Han knäpper ofta av i nacken när man rider på hävstångsbett...
Svar
7
· Visningar
1 073
Senast: Archie
·
Ridning Känner mig som en kokande kittel inombords och måste få skriva av mig lite. Kom precis hem från en ridlektion som slutade i totalt...
2
Svar
36
· Visningar
4 799
Senast: Greystroke
·
Hästhantering Hej Jag har en häst som är mycket svår att få stå still vid uppsittning. Än så länge har det bara funkat när någon hållt i honom. Många...
Svar
12
· Visningar
1 302
Senast: axel
·
Hästhantering Allt möjligt har man sett folk lära sina pållar, nyttigt eller bara roligt, och min kan till ex kissa på kommando och det är det ju inte...
Svar
7
· Visningar
1 238
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej! Jag har tränat ett väldigt stort och tungt kallblod i några veckor nu till och från och skulle vilja ha lite tränings tips :). Hon...
Svar
5
· Visningar
1 104
Senast: Buck
·
Ridning Hej! Jag har en 8 årig valackkorsning som jag varit medryttare på i cirka ett år nu. Jag har lite problem med han i hanteringen och...
2
Svar
22
· Visningar
1 726
Senast: Majorn
·
Hästhantering Flyttade med mitt sto till nytt stall för drygt en månad sen, hon har gått med ett annat sto i drygt två veckor nu, men dom trivs inte...
Svar
5
· Visningar
1 223
Senast: drutta
·
Ridning Jag köpte i slutet av sommaren min drömhäst, en riktig läromästare. Han är 20 år gammal och har tidigare tävlat hoppning på hög nivå. De...
Svar
19
· Visningar
2 519
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Fått hem en häst som inte haft det så lätt tidigare i livet. Flyttat massor, och bott i minst tre olika länder. Har svår sadeltvång i...
Svar
16
· Visningar
2 644
Senast: Cornelia
·
Hästhantering Min gubbe är inte helt trafiksäker har jag upptäckt. Ensamma fordon som bilar och motorcyklar går bra, men ekipage som bil +...
Svar
9
· Visningar
1 091
Träning Vi har en jättebra tränare i vårt stall. Hon är egentligen ingen utbildad tränare utan hippolog, men har sjukt bra hand med hästar och...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 885
Hästhantering Hej! Jag undrar, brukar ni också sätta upp mål för det nya året när det gångna året börjar närma sig sitt slut? Och isåfall vad för...
Svar
7
· Visningar
870
Senast: Speedway
·
Ridning Mitt fjordsto blir jättejobbig att rida under vinterhalvåret, och nu har jag märkt att det börjat komma. Vissa dagar är hon hur lugn och...
Svar
12
· Visningar
1 569
Senast: ztsu
·
Hästhantering Hej. Jag har ett 7 årigt varmblodssto som verkligen hatar när man byter täcken/ tar på henne täcken. Hon kan lyfta benet lite för att...
Svar
12
· Visningar
1 429
Senast: avslutat medlemskap
·
Hästhantering Min 26åring har börjat trilskas när det gäller hämtning i hagen. Den senaste dagarna så har det inte gått att få in honom. Igår gick det...
2
Svar
28
· Visningar
2 400

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka