Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Vår ponny (8 år) har tävlat rejält under året i både hoppning och fälttävlan, och nu är det dags för lite vintervila och återhämtning...
Svar
3
· Visningar
639
Senast: Kiwifrukt
·
Ridning Hej! Måste bara få skriva av mig lite eftersom jag blev så frustrerad idag när jag red på min älskade arab! Det var några små barn som...
Svar
13
· Visningar
1 730
Senast: sthu
·
Ridning Här kommer några ar-filmer, vi kan behöva lite inspiration i december mörkret. Finns här några ar:are kvar på buke? Kul om ni vill lägga...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 470
Senast: Ludson
·
Hästhantering Jag har tre hästar hemma på min gård varav alla är mina. En av hästarna är, och har så länge jag haft henne, alltid varit extremt...
Svar
16
· Visningar
2 432
Hästhantering Vi har en ponny som vi haft i drygt två år. Alltid varit super snäll att sköta i boxen förutom att han ogillar att borstas på bakbenen...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: skuggi
·
Ridning Jag letade efter den gamla hederliga igångsättningstråden men hittade den inte så jag skapar mig väl en egen. Hjälp mig o allvetande...
Svar
2
· Visningar
1 614
Senast: Elisha
·
Träning Hejsan Jag har världens underbaraste D-ponny. Ett problem som vi har är dock att hon gärna blir stark och sticker/drar ibland i trav men...
Svar
9
· Visningar
936
Senast: amo123
·
Ridning Hur tänker ni om en häst testar väldigt mycket vid en provridning? Ska man fortsätta provrida tills det känns bra då eller ska man lägga...
2
Svar
22
· Visningar
3 162
Senast: Dorinda
·
B
Hästhantering Ni som rider och hanterar hingstar i er vardag. Vad har ni för krav på dem vad gäller uppförande? Får de gå och ex. skrika mot andra...
2
Svar
34
· Visningar
3 851
Senast: _Charlotte_
·
Träning Nu så har det hänt. Grisarna har hittat hit. Det var iofs bara en tidsfråga. De rör sig precis i de område vi rider i, och även där jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 509
Senast: Liten
·
Ridning Hejsan! Vet inte riktigt vart den här tråden hamnar men bara att flytta om det blev helt fel.. Men iallafall, har letat på internet...
Svar
17
· Visningar
6 646
Senast: fridaxi
·
Ridning Hejsan! Jag tror säkert att det finns en liknande tråd men tänkte att jag gör ett försök att skriva en egen. ( min första också :) ) Jag...
Svar
14
· Visningar
2 128
Ridning Hej! Hur ofta rider ni för instruktör? Hur mycket kostar varje pass? Finns säkert många liknande trådar men hittade inga just nu...
2
Svar
25
· Visningar
1 993
Senast: snow
·
Hästhantering Sto och föl som är lite äldre än 6 månader ska köras för första gången, B-kortsbuss. Stoet åker bra. Den lilla är lastad tillsammans med...
Svar
4
· Visningar
848
Senast: axel
·
Hästhantering Hej! Min häst skadade sig lite lätt i hagen här om dagen. Inget farligt tror vi. Det är en sena som är lite svullen, men han haltar...
Svar
6
· Visningar
1 061
Ridning Hejsan, Behöver era råd just nu! Har kollat på ett jättefint fullblods sto som jag verkligen gillar på alla sätt och vis Men hon har...
Svar
6
· Visningar
1 563
Träning Hej! Jag har en 5-årig islandsvalack som jag haft i ca ett halvår. Han har aldrig jobbat speciellt hårt utan mest ridits i skogen. På...
Svar
5
· Visningar
1 086
Senast: Kiwifrukt
·
Ridning Fick idag höra det uttalandet. Ska komma från en veterinär, men det är andrahandsuppgifter så vet inte exakt vad som sagts. Hästen det...
Svar
19
· Visningar
3 366
Senast: Cornelia
·
Träning En häst som inte står still vid uppsittning, utan börjar gå iväg så fort man sätter foten i stigbygeln, ibland redan när man bara lyfter...
Svar
8
· Visningar
7 493
Senast: Jojo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur