Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Nu kanske det redan finns en liknande tråd men men. Jag har precis börjat rida en tre årig valack som jag bland annat kommer att vara...
Svar
6
· Visningar
2 579
Senast: Emsan
·
Ridning hjälper martingal så att hästen inte kan stegra sig? Finns det nåt man kan använda för att den inte kan bocka? Det är endast i början av...
2
Svar
21
· Visningar
3 713
Senast: Salsahej
·
Ridning Jag har sedan någon månad en korsningsvallack på 16 år, han är uppfödd i stallet där han står nu och har hunnit rida honom en hel del...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 487
Senast: Natasha
·
Hästhantering Hej. Har nyss köpt ett 8-årigt shettissto. Blev lite snabbt köp eftersom min islandshäst blev ensam. Men jag har faktiskt blivit rädd...
Svar
13
· Visningar
1 738
Senast: Lindon
·
Ridning Hej. Är det någon här som har koll på hur lång tid man får räkna med innan man kan rida en häst i alla gångarter efter en...
Svar
4
· Visningar
1 175
Senast: grodanboll
·
Ridning Var ute och red en runda idag och fick lite "sällskap" av två andra ryttare som uppenbarligen skulle ta samma väg som jag. Jag började...
2
Svar
24
· Visningar
3 062
Senast: Yrja
·
Hästhantering (hästhantering eller ridning? Flytta gärna!) Jag funderar på om det går att vänja en äldre häst vid att bli riden ute själv? Hästen...
2
Svar
39
· Visningar
3 302
Senast: tolksele
·
Hästhantering Hej, (Ursäkta för eventuell felplacering av tråd, försökte hitta en passande kategori. Flytta gärna!) Det är så att jag är sambo med...
Svar
15
· Visningar
3 682
Senast: Yrja
·
Hästhantering Har blivit lite osäker o vill höra åsikter med vettiga argument. Min häst är lättlastad,står stilla o äter i släpet och verkar nöjd...
Svar
15
· Visningar
1 762
Senast: Amelia
·
Hästhantering hur stor bör en hage vara för två shettisar? (Inte sommarhage) De motioneras och får komma ut på lugnare promenader i skogen.
Svar
8
· Visningar
4 606
Senast: tolksele
·
Träning Är det någon som vet hur man tränar sin häst att bli tryggare vid ridning? Har problem med att hästen hoppar till för inbillade faror...
Svar
4
· Visningar
825
Hästhantering Köpte en ny häst (ett sto) i augusti, och efter nån vecka i varsin hage så släppte jag ihop dom, gick fint. Igårkväll så sparkade fröken...
Svar
13
· Visningar
1 553
Senast: Jaxonmaxon
·
Hästhantering Behöver era bästa tips för att träna markskygg hopphäst! Vi är nu på stadiet att alla slags hinder hoppas men inte på första försöket...
Svar
12
· Visningar
3 547
Senast: Ray
·
Träning En häst som höjer huvudet och springer iväg istället för att invänta, vad gör man då? Hästen i fråga är supertaggad nu när det är...
Svar
2
· Visningar
1 208
Senast: Jen84
·
L
Träning googlat men hittar inget svar på hur snabbt en häst springer? En normalstor häst alltså.
Svar
12
· Visningar
45 134
Senast: Fibusen
·
Träning Hej alla! Jag söker bra övningar för en ponny som behöver bygga ryggmuskler. Han knäpper ofta av i nacken när man rider på hävstångsbett...
Svar
7
· Visningar
1 070
Senast: Archie
·
Ridning Känner mig som en kokande kittel inombords och måste få skriva av mig lite. Kom precis hem från en ridlektion som slutade i totalt...
2
Svar
36
· Visningar
4 789
Senast: Greystroke
·
Hästhantering Hej Jag har en häst som är mycket svår att få stå still vid uppsittning. Än så länge har det bara funkat när någon hållt i honom. Många...
Svar
12
· Visningar
1 301
Senast: axel
·
Hästhantering Allt möjligt har man sett folk lära sina pållar, nyttigt eller bara roligt, och min kan till ex kissa på kommando och det är det ju inte...
Svar
7
· Visningar
1 236
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej! Jag har tränat ett väldigt stort och tungt kallblod i några veckor nu till och från och skulle vilja ha lite tränings tips :). Hon...
Svar
5
· Visningar
1 094
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama