Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hejsan! För lite mer än 1 vecka sen så hämtade jag hem ett varmblod på 11 år :).En dam på 165 cm och som tävlat på travet tills 2009 då...
Svar
6
· Visningar
1 354
Senast: Yrja
·
Ridning Hej alla! Jag har en fjording på 19 år som jag köpte nu i november. Denna häst har jag känt i länge, hade honom på halvfoder i 4 år...
Svar
8
· Visningar
2 135
Senast: Toker
·
Hästhantering Undrar lite vad det finns för regler kring galler och fönster. Måste det vara fönster och hur många? Mått mellan galler och får man ha...
Svar
1
· Visningar
4 802
Hästhantering Jag har nyss blivit medryttare till en 24 årig ponny. Eftersom han är såpass gammal så är han mest skogsmulle nu. Hon som äger honom...
Svar
12
· Visningar
1 887
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag har ett ganska stort problem med en D-ponny jag rider, hon ägs av ridskolan men det är huvudsakligen jag som är den enda som...
Svar
14
· Visningar
1 485
Senast: hier
·
Ridning Nu efter vintervilan har min häst tappat mycket rygg och bakdelsmuskler. Jag försöker variera träningen med klättring, galopp i...
Svar
1
· Visningar
638
Senast: ameo
·
Hästhantering Hejsan allesammans! Jag har ett fullblod på 5 år som sedan två månader tillbaks då en gammal valack joina HANS flock. Johnny som...
Svar
5
· Visningar
1 945
Senast: Grazing
·
Hästhantering Fick nyligen hem min häst som varit på ute på foder sen i Juni. Nu har han börjat backa sig ur saker, Tex när jag binder upp han,han tar...
2
Svar
21
· Visningar
2 631
Senast: annie_
·
Träning Hej! Jag är ny här i forumet och försöker fatta ahah. Men det jag undrar över är att hur man "känner" hur man hamnat i rätt galopp? Om...
Svar
4
· Visningar
869
Senast: cajo1312
·
R
Hästhantering Nu tänkte jag höra med er hästmänniskor om vad ni tycker om att rida utan huvudlag ( alltså utan träns ) och istället använda sig av...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
20 474
Senast: FridaSav
·
Ridning Skulle vara tacksam för tips om hur jag ska träna bort vårt problem med min fd. travare. Problemet är att han i högervarv genar inåt...
Svar
8
· Visningar
1 818
Senast: fiioli
·
Ridning Hej :)... Tycker ni man verkligen ska skritta fram och av i 20 minuter? Ska man börja flytta, samla, ställa och kräva liksom redan i...
2
Svar
27
· Visningar
2 768
Senast: mackan
·
Hästhantering Aktuell situation: Gemensamt ridhus, dock är ej hästarna uppstallade tillsammans, de är alltså inte direkt bekanta. i ridhuset finns ett...
2
Svar
21
· Visningar
3 133
Senast: Buck
·
Ridning Jag har en medryttarhäst som jag försöker att rida så mycket som jag hinner. Jag rider lite allt möjligt, lite dressyr, lite hoppning...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: Buck
·
Träning Vad anser ni att man ska kunna kräva av en häst på provridning som är grundriden? Enligt mig ska den kunna: - Ha tydliga gångarter -...
Svar
8
· Visningar
1 057
Hästhantering Vi tänker släppa ut våra fina tre hästar i vår nästan lika fina skog. Någon som vet varför vissa älskar att skala av barken och därmed...
Svar
10
· Visningar
2 218
Senast: Yrja
·
Hästhantering Har fått ett jätte bra erbjudande om att köpa en häst i Norge, men jag ska få ha han på foder ett tag först och min fundering är: När...
Svar
1
· Visningar
664
Senast: Masse
·
Träning Hejsan buke folket, Hörde idag att hästar tydligen inte kan bygga upp kondis om de endast rids på helgerna (2 ggr/veckan). Vad finns...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 661
Ridning Jag har en medryttar häst han är en islandshäst på antingen 9 eller 19 år. Orkar inte förklara.. Men problemet med han är att när man...
Svar
10
· Visningar
1 157
Hästhantering Hej! Jag är ny medryttare på en 10 åring f.d. Travare. Hennes nuvarande ägare har haft henne i ca 6 månader. Hon går i lösdriftshage...
Svar
14
· Visningar
1 706
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama