Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har funderingar på att köpa en sexåring som ännu inte är inriden. Den är longerad och har haft sadel och ryttare på sig i box. Då...
Svar
13
· Visningar
1 422
Senast: Maui
·
Hästhantering Hur länge brukar man säga att ett föl ska ha likasinnade-/gamla vänner? Till vilken ålder? Har lite funderingar på i framtiden på att...
Svar
15
· Visningar
2 215
Senast: mackan
·
Ridning Satt nyss och kollade på en video där en rider sin häst och jag har sett det väldigt ofta i andra sammanhang också - att ryttaren sitter...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 161
Senast: Korven
·
Ridning Hur många här gör det? Vet att det är rätt vanligt bland Islandsfolket men bland oss andra? Hur ofta gör ni det? Vart rider ni? Vilket...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 367
Senast: knoppet
·
Hästhantering Hej! Undrar om ni kan hjälpa mig att fundera ut vad som hänt med min häst?? Visste inte om jag skulle lägga det här eller under ridning...
Svar
16
· Visningar
3 009
Senast: Luff
·
Träning Hej! Hur mycket tror ni min häst har tappat sin kondison på sin vinter vila? Hästen är 6år blir 7år om några månader. är halvblod...
Svar
10
· Visningar
3 161
Senast: HH_gullet
·
  • Låst
Ridning Moderatorn har klippt ut dessa inlägg från en väldigt gammal tråd, för vidare diskussion i ämnet. /ameo Titta på hur långt bakom...
19 20 21
Svar
401
· Visningar
20 586
Senast: ameo
·
Ridning Jag och min sambo har diskuterat den senaste månaden om vi ska köpa en shetlandsponny till gården, vi bor på en hästgård med 10...
2
Svar
34
· Visningar
4 228
Senast: cirkus
·
Hästhantering För de första har ja NOLL erfarenhet om hingstar! Nu funderar ja på att köpa en treårig hingst... Givetvis ska han kastreras ögonaböj...
Svar
15
· Visningar
2 648
Senast: Luckymoa
·
Träning Hej! Behöver lite tips o ideér på bra ridövningar framför allt. Men även tips på foder mm för att bygga upp och stärka min nya häst...
Svar
1
· Visningar
869
Hästhantering Har fått hem en ny häst för ca 1 månad sedan. Först trodde jag att hästen bara var snäll och medgörlig. Men nu efter den här tiden...
Svar
11
· Visningar
2 144
Senast: carriemma
·
Hästhantering Jag har en häst som tycker om att bita på saker, slicka på saker och pilla på saker. Jag har haft honom i 6,5 år och sedan han var 3...
Svar
10
· Visningar
2 697
Senast: Martina_m
·
Ridning Vi letar familjesemester där ridande kan rida och fiskande kan fiska på någorlunda samma ställe. Har ni några tips? Jag och döttrarna...
Svar
7
· Visningar
1 282
Senast: trophywife
·
Hästhantering Hej igen (känns som om jag gör trådar stup i kvarten nu, förlåt:o) Men ja, nu på kvällen fick jag beskedet att hästarna sprängt hagen...
Svar
8
· Visningar
1 317
Senast: fonzia
·
Träning Funderade lite ikring hur folk gör/tänker med hästar som rids in lite senare än vad som är "vanligt", alltså hästar som tas efter 4 års...
Svar
3
· Visningar
759
Senast: Bluefish
·
Hästhantering Hej! Jag har en otroligt snöglad häst som verkligen blir super-duper överlycklig varje gång vi ska ut och gå. Förr travade han bara och...
Svar
11
· Visningar
3 200
Senast: Fibusen
·
Ridning Sitter med för raka armar när jag rider och måste böja armbågarna, men hur lyckas man med det? De glider gärna fram till det läget jag...
Svar
7
· Visningar
1 407
Senast: Kallebus
·
Träning Hej! Jag tänkte testa att tolka med min häst nu på vintern, men kan man tolka när hästen inte är inkörd? Var kan man köpa en billig...
Svar
1
· Visningar
497
Ridning Hej! Jag rider i ridhuset nästan varje dag nu när det är så kallt ute, och min häst har 2 broddar på varje hov fram så han inte halkar i...
Svar
7
· Visningar
3 183
Senast: Dandylinn
·
Ridning Hur skolar ni in era hästar för att kunna tolka med dom? Hur länge bör man hålla på första gången om det är lite snö att pulsa i (ca...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 002

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka