Rakriktningen!
Ja, precis?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rakriktningen!
Ja, precis?
Klart den inte kräver det, det är ett "fel" många ryttare gör, som vi kämpar med att få bort. Men det är lätt att fastna i det lägetDen kräver väl knappast blicken låst på nacken?
Den kräver väl knappast blicken låst på nacken?
Jag har ocksa ovanan att titta ner forstas men allvarligt talat, det ar mkt mysigare att titta pa min fina hast an pa en trakig ridbana...
Samma här. Både när jag rider och när jag går. Misstänker att om jag skulle komma tillrätta med problemet när jag går så kommer det att bli bra i ridningen också.Jag tittar gärna ner, har jättesvårt att titta rakt fram. Gör det även när jag går, så det är bara inte när jag rider.
Jag tittar gärna ner, har jättesvårt att titta rakt fram. Gör det även när jag går, så det är bara inte när jag rider.
Samma här. Både när jag rider och när jag går. Misstänker att om jag skulle komma tillrätta med problemet när jag går så kommer det att bli bra i ridningen också.
Bra ide faktiskt! Ser ut som vanliga glasögon men tvingar en att titta rakt fram.Vi kanske skulle uppfinna nån sak som begränsar vår syn nedåt. Så det liksom inte spelar nån roll om vi tittar ner för vi ser bara grejen ivägen.
/L
Bra ide faktiskt! Ser ut som vanliga glasögon men tvingar en att titta rakt fram.
Smart!!!Ja, precis. Jag har ibland oavsiktligt löst det med solglasögon som immar igen :-)
Jag som mest rider ut har blicken framåt för att se vart jag rider någonstans. Samma vid hoppning. Fokus på nästkommande hinder, planera vägen osv. När jag dressyrar på ridbana så brukar jag av någon outgrundlig anledning fixera blicken några meter framför hästen. Jag tittar alltså ner något, men inte på hästens hals, jag har okej uppsyn över vart jag är på väg och ungefärlig koll på mina medryttare så man inte krockar. Däremot kan jag inte se att jag fäller fram huvudet på bilder som är tagna när jag rider, så det är nog bara mina ögon som söker sig neråt.
Funderar på om det inte hänger med från ridskoletiden när man skulle öva på att hålla avstånd till framförvarande ekipage och samtidigt koncentrera sig på sig själv, och inte kika så mycket på eleven framför?
Jo det finns ju liksom ingenting annat intressant att titta på ! Antar att man kan välja att titta på någon annan ryttare men förlorar väl lite i koncentration då. (stirrar också ned, men inte på uteritter eller när jag har ngt tex hinder att titta på -varvid jag såklart inte borde titta på hindret utan bortom det.)Jag har ocksa ovanan att titta ner forstas men allvarligt talat, det ar mkt mysigare att titta pa min fina hast an pa en trakig ridbana...