Min häst har gått supermycket som handhäst som ung när han stod hemma hos päronen och jag red fre-sön. Mamma red sitt sto och hade min på släp. Grimma och långt grimskaft, skulle inte våga ha repgrimma (eller träns) om hästen tappas. De travade en hel del ute i skogen på skogsvägar, typ ingen trafik i den obyggden
Jag red stoet någon gång och då galopperade vi. Min är väldigt röststyrd och stoet stadigt. Man fick dock alltid ha ett spö framåt mellan min och stoet, min älskar att bitas...! Annars fick man passa hela, hela tiden, han tycker det är kul o vill busa o blir då lite väl bitsk. De gick alltid i bredd.
Jag saknar det!! Hästarna gillar det. Har haft stallkompisens häst på släp en skrittrunda en gång, hon är dock model het arab så jag vet inte riktigt om vi ordnat upp det så bra en längre runda/trav ens
Min undrade vem som jagade oss och fattade inte riktigt vad hon höll på med, haha. Vi har dessutom mycket trafik överallt utom en liten runda bakom stallet, där kan jag tänkte mig o ta med henne fler gånger.