Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag skulle gärna vilja ha svar och se en lösning på min häst. Hon är ett sto, 4 år, rids och hanteras konternueligt. Hon är kroniskt...
2
Svar
34
· Visningar
6 288
Senast: Aionee
·
Hästhantering Suuuck.......:crazy: Varje dag som jag kommer hem från jobbet möter mig en glad liten shettis i trädgården, helst med en blomma i...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 660
Senast: avslutat medlemskap
·
Träning Ska snart göra yrkesprov i två dagar för SRL 1.. Någon som har gjort som kan tipsa? Hur ridproven går till vet jag ungefär, men...
Svar
3
· Visningar
1 911
Senast: llidholm
·
Hästhantering Funderar så hjärncellerna glöder. Ni med erfarenhet - kan man släppa ihop en 3.5årig hingst med andra unghingstar/valacker? 3.5åringen...
Svar
5
· Visningar
1 278
Hästhantering Får en ej godkänd hovslagare sko en häst som har ringorm? Hästen är ju inte frisk men har inget fel i hovarna eller rörelseapparaten...
Svar
2
· Visningar
985
Senast: Korven
·
Hästhantering Köpte min 7 åring för 1 år sedan. Han har haft problem med lastning innan jag fick honom då han lastades med linor och aldrig fått någon...
Svar
17
· Visningar
4 905
Hästhantering En häst som ytterst sällan åkt släp de senaste tio åren och nu har en planerad resa på 25-30 mil, hur gör man? Pallar en ovan häst en...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 366
Senast: ztsu
·
Hästhantering Jag har idag min häst på ett ställe som är ca 40 min bilväg från mig. Jag trivs generellt väldigt bra och har god kontakt med...
Svar
6
· Visningar
981
Senast: Buck
·
Ridning Hej. Jag har ridit i ganska många år nu och jag ska vara helt ärlig: jag tror att jag börjar.....tröttna? Jag har haft en...
Svar
16
· Visningar
1 885
Senast: Greystroke
·
Hästhantering Jag undrar hur alla ni andra ser på det här med utevistelse för hästar? För mig är det självklart att hästar ska få vara ute så mycket...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 915
Senast: axel
·
Träning Mitt sto står inte still vid uppsittning och det blir bara värre och värre. Jag har försökt träna bort detta med olika tips som jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 097
Hästhantering Som fotgängare går man ju på vänster sida av vägen. Som ryttare rider man på höger sida då hästen är ett fordon. Vilken sida går man på...
2
Svar
34
· Visningar
5 256
Senast: Grazing
·
Hästhantering Skrev och läste lite i en annan tråd och blev nyfiken på parellis olika horsenalities. Har nog läst ngn artikel om detta men aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 227
Senast: skuggi
·
Ridning Det är stenhårt överallt , oftast mörkt när vi kan rida = ridbaneläge. Har någon roliga tips vad man kan hitta på för ridövningar åt...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: saffran
·
Ridning Det här är lite saker jag funderat på sista tiden angående min f.d medryttarponny. Hon blir 24 i vår och har levt ett långt aktivt liv...
Svar
12
· Visningar
1 265
Senast: Grazing
·
Ridning Hoppas att det är lugnt att jag startar en ny tråd, det är ju ändå nytt år och dags för ny termin! :D När drar terminen igång för er...
31 32 33
Svar
655
· Visningar
44 359
Senast: ii-ssa
·
Träning Nu på vintern när man mest rider i skritt på väg / skog. Hur mkt kan man bygga upp hästens grundkondition. Jag menar ; är det värt att...
Svar
5
· Visningar
1 530
Senast: landet
·
Ridning Jag har den senaste tiden ridit min medis barbacka, delvis pga kyla (det är varmt och mysigt att sitta direkt på hästen med vinterpäls)...
2
Svar
25
· Visningar
3 401
Senast: Pigalle
·
Ridning Hej! Jag ska börja ta hand om och rider en 10 årig föredetta travare. Det är ett sto som enbart blivit riden max 10 gånger. Hon är...
Svar
3
· Visningar
969
Senast: supersonic
·
Hästhantering Jag har funderat på det här ett tag, så tänkte kolla med erfarenheten på buke. Det jag undrar är om följande scenario är möjligt...
2
Svar
26
· Visningar
3 009
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar