Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Har fått hem en ny häst för ca 1 månad sedan. Först trodde jag att hästen bara var snäll och medgörlig. Men nu efter den här tiden...
Svar
11
· Visningar
2 140
Senast: carriemma
·
Hästhantering Jag har en häst som tycker om att bita på saker, slicka på saker och pilla på saker. Jag har haft honom i 6,5 år och sedan han var 3...
Svar
10
· Visningar
2 683
Senast: Martina_m
·
Ridning Vi letar familjesemester där ridande kan rida och fiskande kan fiska på någorlunda samma ställe. Har ni några tips? Jag och döttrarna...
Svar
7
· Visningar
1 281
Senast: trophywife
·
Hästhantering Hej igen (känns som om jag gör trådar stup i kvarten nu, förlåt:o) Men ja, nu på kvällen fick jag beskedet att hästarna sprängt hagen...
Svar
8
· Visningar
1 317
Senast: fonzia
·
Träning Funderade lite ikring hur folk gör/tänker med hästar som rids in lite senare än vad som är "vanligt", alltså hästar som tas efter 4 års...
Svar
3
· Visningar
758
Senast: Bluefish
·
Hästhantering Hej! Jag har en otroligt snöglad häst som verkligen blir super-duper överlycklig varje gång vi ska ut och gå. Förr travade han bara och...
Svar
11
· Visningar
3 189
Senast: Fibusen
·
Ridning Sitter med för raka armar när jag rider och måste böja armbågarna, men hur lyckas man med det? De glider gärna fram till det läget jag...
Svar
7
· Visningar
1 405
Senast: Kallebus
·
Träning Hej! Jag tänkte testa att tolka med min häst nu på vintern, men kan man tolka när hästen inte är inkörd? Var kan man köpa en billig...
Svar
1
· Visningar
494
Ridning Hej! Jag rider i ridhuset nästan varje dag nu när det är så kallt ute, och min häst har 2 broddar på varje hov fram så han inte halkar i...
Svar
7
· Visningar
3 160
Senast: Dandylinn
·
Ridning Hur skolar ni in era hästar för att kunna tolka med dom? Hur länge bör man hålla på första gången om det är lite snö att pulsa i (ca...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 996
Ridning Ja, äntligen har det blivit dags! Ikväll ska jag ha min första ridlektion:D Jag var där och tittade igår och blev kär i lite allt för...
2
Svar
22
· Visningar
2 261
Senast: Wendy1000
·
Hästhantering Hur går man bäst tillväga för att vänja en häst vid pannlampa? Ska man börja med att ta en promenad med den i mörkret med pannlampan...
2
Svar
24
· Visningar
2 004
Senast: FiaM
·
Träning Min medishäst ska få en ny dressyrsadel och idag var vi till ridhuset och provred den, både jag och hästens ägare. Jag red med den nya...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 725
Senast: Magiana
·
Träning Jag har ett sto som inte varit igång på ett halvår ca, jag behöver lite tips på hur jag bygger muskler på henne, har haft henne igång...
Svar
4
· Visningar
881
Senast: bejkonfis
·
Ridning Jag har fastnat i lite negativt tänkande med min ridning, tappat självförtroendet helt enkelt och tycker inte jag får till det i...
2
Svar
37
· Visningar
2 281
Senast: fio
·
Träning För en vecka sedan blev jag tinkerägare, för första gången också kallblodsägare. Planen är att i framtiden rida och eventuellt tävla...
Svar
9
· Visningar
2 796
Senast: Tikket
·
Hästhantering tränaren bad mig idag läsa lite om TTouch o därefter göra beröringar på bakdelen av hästen för att öka hennes kroppsmedvetenhet o...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: Karre
·
Träning Mina två döttrar rider, de är duktiga och har egen ponny som är duktig dressyr och hopp ponny, väldigt välutbildad, har hos tidigare...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: HaloMills
·
Ridning Hej! Jag hoppas denna tråden hamnade rätt, annars får ni gärna flytta den :) Det är såhär att jag är medryttare på ett ställe där en...
Svar
7
· Visningar
1 462
Hästhantering Hej på er alla glada:) Hoppas allt är bra med er!:D Jag läser en hel del både böcker,bloggar och olika sidor på nätet om vad människor...
Svar
17
· Visningar
1 704
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama