Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Kan man sätta en stegräknare på en häst och tro att den sitter kvar? Skulle vara kul att se hur mycket en häst går i lösdrift per dygn.
Svar
15
· Visningar
2 415
Senast: sthu
·
Hästhantering Nu behöver jag sysselsätta min rymling till shettis, sedan medryttaren slutade så behöver hon göra något. Tyvärr för isisgt för att köra...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 427
Senast: MattiZ
·
Hästhantering Jag har fått en ny häst som sällskap till min. I början så var det lugnt och fint dom kom bra överens och ingen gjorde något åt den...
2
Svar
21
· Visningar
2 786
Senast: Yrja
·
Träning Har en förmodad kissing Spines häst hemma som inte gjort något vettigt på snart 1 år.. Vill nu börja sätta igång den för att se om den...
2
Svar
21
· Visningar
1 762
Ridning Hej alla. Jag har gått och tänkt lite på att lägga till en hjälptygel till min ponny, för han är en såndär som inte alls vill jobba och...
2
Svar
27
· Visningar
2 976
Ridning Blev å fundera på det här om dagen när jag var ut å red. Vad finns det för olika bockningar, vad det beror på. Smärta är ju det första...
Svar
13
· Visningar
3 215
Senast: Rugge
·
Träning Det har gått dåligt med ridningen länge nu och det känns som om jag backat ett par år i utvecklingen. Nu har jag kommit till läget att...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 105
Senast: Houdinie
·
Ridning Hej! För ungefär 5 månader sedan köpte jag ett varmblodsto, världens snällaste i all hantering man kan tänka sig. Men jag upptäckte...
Svar
3
· Visningar
1 092
Senast: Sunny
·
Hästhantering Ja, hur gör ni på just erat stall? Har upptäckt att det där är väldigt olika, och då jag just börjat rida en jättego halvblodsvalack som...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 817
Senast: axel
·
Hästhantering Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd i kategorier, men jag hoppas hästhantering var rätt annars får moderatorn flytta :)...
Svar
16
· Visningar
1 712
Senast: Cornelia
·
Hästhantering Tjena! Tänkte höra om ni har lite tips på övningar man kan göra med åringen när man är ensam i stallet? Är där ca 5 ggr i veckan och...
Svar
18
· Visningar
1 269
Hästhantering Jag har hand om en häst ett par dagar i veckan och han har någon liten idé när man hämtar honom i hagen, jag får ta på grimman utan att...
Svar
4
· Visningar
806
·
Ridning Hej! Satt och funderade lite och undrar helt enkelt om någon har ett bra tips till att träna/förbättra sina ridning utan att rida? (Och...
Svar
14
· Visningar
1 801
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Hej jag ska skriva en artikel där jag listar de redskap och tillbehör som finns i ett stall. Som nybörjare kan det vara svårt att veta...
Svar
6
· Visningar
1 002
·
Hästhantering Slår ihop 2 frågor till en: Vilka fördelar/nackdelar finns det att lasta med repgrimma? (och sen byta till vanlig inne i transporten)...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 565
Senast: Cilva
·
Ridning Som rubriken lyder, ser detta "normalt ut" i hur hästen har sin tunga i munnen? Tycker det ser lite konstigt ut ;) ..och såhär med...
Svar
3
· Visningar
1 055
Senast: Buck
·
Hästhantering Nu på söndag så har jag erbjudit mig att hjälpa en kompis att lasta hästarna som hans ex har lämnat på hans gård. Då han själv är...
2
Svar
25
· Visningar
2 842
Senast: Ferrari
·
Ridning Nu har jag efter x antal gånger på träning börjat få nog, jag rider en liten welsh cob på 154 cm. Han är en känslig individ som lätt...
Svar
19
· Visningar
3 246
Hästhantering Jag behöver verkligen tips! Min häst började med börja backa bak en gång när jag hade grimman runt halsen på honom när jag tränsade...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 693
Senast: Sofiiiia
·
Träning Hej! Var jag bor har det varit extremt dåligt underlag för ridnin hela jan - feb. Har ej tillgång till ridhus. Vilket resulterat i...
Svar
4
· Visningar
1 123
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka