Stor svacka - hur tar man sig upp?

De flesta här tar 400 inklusive häst och det tycker jag är rimligt. En ridskola tar 600 och det anser jag är för mycket. Ska man betala så pass mycket så får nog både häst och lärare vara av lite vassare kaliber.

VILL du byta ridskola?

Är Bro för långt att åka?

OM du vill, vet jag en ridskola jag kan tipsa om.

VILL du byta ridskola?

Är Bro för långt att åka?

OM du vill, vet jag en ridskola jag kan tipsa om.

Ja, Bro är för långt. Det tar mig cirka 1½ timme att åka hem därifrån. Åker jag dit från jobbet tar det inte lika lång tid. Det bör rimligen finnas möjligheter att rida för bra instruktör på närmare håll.

Igår fick jag svar från den tränare jag mejlat. Det tog henne alltså en vecka att svara att hon är fullbokad de närmaste veckorna. :meh:

Igår sa jag även upp min plats på ridskolan. Jag vet inte ens om jag kommer att rida under uppsägningtiden. Igår åkte jag nämligen ifrån ridskolan utan att rida. Jag bytte inte ens om när jag fick se vilken häst jag blivit tilldelad.

Det är väl bara att konstatera att jag är klar med ridskolan. Ska jag rida får det bli privat.

Igår fick jag svar från den tränare jag mejlat. Det tog henne alltså en vecka att svara att hon är fullbokad de närmaste veckorna. :meh:

Igår sa jag även upp min plats på ridskolan. Jag vet inte ens om jag kommer att rida under uppsägningtiden. Igår åkte jag nämligen ifrån ridskolan utan att rida. Jag bytte inte ens om när jag fick se vilken häst jag blivit tilldelad.

Det är väl bara att konstatera att jag är klar med ridskolan. Ska jag rida får det bli privat.

Skönt att du kom fram till det ändå, det verkar som att du varit missnöjd en längre tid. Finns bättre saker att göra än att lägga en massa pengar på något man inte tycker att man får ut något av. Jag hoppas att du hittar en tränare privat som du blir nöjd med!

@Magiana - Jag tycker att du ska leta efter en trevlig medryttarhäst som står i ett stall där det finns ridhus. Då kan du ta ut den tränare som passar dig och hästen, du kan kanske tom rida för ägarens tränare som redan känner hästen. Annonsera och skriv ärligt vad du söker och kan erbjuda.

Vuxna, ansvarstagande medryttare med bil och ett lass ödmjukhet är efterfrågade på medryttarmarknaden.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag funderar på hur jag ska kunna komma vidare snabbare med ridningen. Nu tycker jag att jag har stått och stampat på samma nivå lite...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Magiana
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 025
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag slutade rida i mitten av gymnasiet. Då hade jag ridit på ridskola i sex år. Jag slutade eftersom jag tappade intresset samt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 214
Senast: Squie
·
C
Träning Hej alla hästglada/galna! :rofl: Jag behöver hjälp! Har varit borta från ridningen en låååång tid, 16 år sedan jag slutade på...
Svar
16
· Visningar
3 158
Senast: arabenettan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama