Hjälp! (Att komma vidare.) Tips och förslag mottages.

Sv: Hjälp! (Att komma vidare.) Tips och förslag mottages.

Precis :) Känns skitgött att äntligen ha fått tummen ur :D

//Rogan

Det kommer gå skitbra! :)

Glöm inte att uppdatera oss om hur det gick! :D

Jag lovar :laugh: Nu är det inte många dagar kvar :bump:

Jag hade absolut tagit dej som medryttare, om du hade vågat ge dej på hästen det gäller haha! Oriden lång tid, kaxig som attans men charmig och snäll i grund och botten! Ett projekt, kan man ju kalla henne, en väldigt prestigelös häst i en prestigelös miljö. Finns säkert någon häst för dej därute!

Vad roligt att höra! Med lite övertalning samt en lämplig skyddsutrustning (läs av hockey-typ) hade jag kanske vågat mig ut till er :D

Jag hoppas att jag hittar någon när jag kommit med i matchen igen. Men jag tänker att det får komma när det kommer. Ingen stress här inte ;)

Var i Sverige bor du.? Jag har nog hjälpen du behöver, men det beror på vart du bor :))

hej
Jag har samma problem som dig, och bor dessutom i samma del av landet. Så jag skriver här för att inte glömma bort tråden. och du får gärna skicka ett pm om vilket ställe du skulle börja rida på. Jag vet heller inte riktigt hur jag ska göra just nu, medryttarhäst eller ridskola eller inget alls. Uppdatera gärna sen :)

*nyf*

Vilken dag skulle du provrida på ridskolan?

knapplån

Rolig tråd :) skriver här för att hitta tillbaka, är också nyfiken på hur det går :)

Känner igen det så väl också hur man känner att "man inte kommer längre".
Jag slutade ridaskolan när jag var i 16års åldern. Lite för att det var mycket som förändrades med kompisar och skola och så också, men stor del att man kände att "det gav inget" längre.

Jag var ändå ute en del och tävlade och så (dressyr), men jag kom inte "högre" upp i nivån.

Idag smäller det :banana: Sitter på jobbet och är sådär lagom nervös ;)
Skriver ikväll när jag kommit hem!

//Rogan

Lyckogrus: Jag pm:ar dig när jag varit ute och testat!

Åh vad roligt!
Tänk på att inte ha för höga krav på dig själv. Är man nervös och det var ett tag sen man red och man rider en ny häst så kanske det inte går så bra som man hoppats.
Glöm prestation och njut!

Va roligt!

Andas och ta det för vad det är. Jag minns hur det var inför första lektionen. :D

HeleneK & Squie:

Det ska bli så himla roligt, hela grejen, inte bara ridningen. Stallpyssel, hästpyssel och massa fixande :) Känner att jag verkligen saknat allt detta!

Dock så har jag lite svårt att släppa de där tankarna om att jag måste prestera bra. Men får intala mig själv att jag får ta det för vad det är. Jag antar att jag kommer komma hem med en lång lista på saker som jag behöver träna på ;)

Sen, lite ot så förstår jag inte alls varför jag valde att träna ben och rumpa igår på gymmet (precis som att jag inte kommer ha träningsverk imorgon ändå :o).

//Rogan

Jag var skapligt nervös. ;) Ny miljö, nya hästar, nytt folk o helt galet ingen koll. Första gången på en ridskola på jag vet inte hur många år. Åkte dessutom på att rida stallets största häst...

Jag gjorde mitt bästa och jag minns instruktörens ord till mig. 'Det kommer'. Ord som har följt mig och som jag inser även hjälpt mig att inte vara spänd, att inte ha kravet att jag måste prestera.

Så mitt förslag är att ta med dig orden 'Det kommer' o ha kul. Minns också att du har aldrig suttit på den hästen, den hästen har aldrig haft dig på ryggen, hästen är van att gå med många olika o kanske inte har en helt bra dag och du kanske inte heller har en bra dag. Vem vet. Ta med dig att OM det skulle gå mindre bra så finns det många olika variabler som gör att det kanske inte går så som du vill. Dvs..det behöver inte vara helt o hållet ditt fel.

Uppdatering efter min första lektion: :p

Idag har jag ridit en timma, och på den timman fick jag ungefär lika många aha-upplevelser som jag fick under hela min ridskoletid (totalt). Jag fick rida en häst som det märktes väldigt tydligt på om jag gjorde bra ifrån mig eller inte. (Det blev helt enkelt jäkligt obekvämt om jag gjorde fel:D.)

Jag har säkert tretusen saker att jobba på (bland annat upptäcktes det att jag under hela min "ridkarriär" suttit och knipt med knäna :crazy:) = oj vad fel det kan bli då.

Men, för att sammanfatta det hela (utan att flyta ut i massa svammel - som jag gärna vill göra, för detta var ju faktiskt precis så skitkul som det var när man var nybörjare och red sitt första pass ever) så var detta en superbra början! Det kändes som en total nystart och jag ser fram emot nästa pass som bara den :bump:

Och, som jag sagt tidigare (men inte kan säga nog många gånger): Tusen tack för allt peppande jag fått från er som skrivit i tråden, det har verkligen varit guld värt! :bow:

//Rogan

Coolt!

O blir det liknande resa som jag gjort kommer du snart göra saker du aldrig trodde du skulle göra... :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 290
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 997
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 390
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 445
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar