Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering (Ligger tråden fel får moderator gärna hjälpa mig med flytt!) Någon tycker att mina hästar är ute mycket o har därmed anmält till...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 214
Senast: Buck
·
Ridning Tycker det är dags med en ridtråd för våra gamlingar. Hur mkt rider ni era och hur märker ni av och behandlar ålderskrämpor? Min...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
40 029
Senast: ameo
·
Ridning Min ponny är jätte tittig när vi rider ut. han spänner hela halsen och rycker till för varje liten sak. (han är 21 så det har hållt på...
2
Svar
31
· Visningar
2 250
Senast: Marty
·
Hästhantering Jag har en ganska ny medryttarhäst som först inte skulle med från hagen förens han slitit sig eller stuckit ett par gånger. Så jag...
Svar
6
· Visningar
1 170
Senast: elinlouise
·
Ridning Hur gör ni som av olika anledningar har olika långa ben? Altså med stiglädren... Jag har efter en olycka ca 2 cm skillnad i längd på...
2
Svar
38
· Visningar
3 173
Senast: Sunny
·
Träning - Och var lägger jag nu denna tråd :confused: Moderator får gärna flytta om så önskas! - Har under årens lopp ridit ett antal polska...
2
Svar
39
· Visningar
5 511
Träning Ja så känns det i alla fall, men hur blir man "lika bra" på hemmaplan? Jag & min häst har inte kommit så långt i utbildningen, vi gör...
Svar
7
· Visningar
891
Senast: Buck
·
Hästhantering Jag brukar hantera mina hästar väldigt mkt på marken och började det göra extra mkt med denna häst då den har råkat ut för en massa...
Svar
15
· Visningar
1 445
Senast: tuaphua
·
Ridning Vet inte om jag skall lägga den här tråden under Ridning eller Foder eller om den kan ligga här? Moderator är självklart fri att flytta...
2
Svar
21
· Visningar
2 804
Senast: MaritH
·
Hästhantering Hejsan! Jag köpte en unghäst i början på året. Islandshäst om det nu skulle ha betydelse. Jag vet att allt är nytt och så men det känns...
2
Svar
26
· Visningar
2 803
Senast: Coolfrees
·
Hästhantering Kan man sätta en stegräknare på en häst och tro att den sitter kvar? Skulle vara kul att se hur mycket en häst går i lösdrift per dygn.
Svar
15
· Visningar
2 412
Senast: sthu
·
Hästhantering Nu behöver jag sysselsätta min rymling till shettis, sedan medryttaren slutade så behöver hon göra något. Tyvärr för isisgt för att köra...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 408
Senast: MattiZ
·
Hästhantering Jag har fått en ny häst som sällskap till min. I början så var det lugnt och fint dom kom bra överens och ingen gjorde något åt den...
2
Svar
21
· Visningar
2 781
Senast: Yrja
·
Träning Har en förmodad kissing Spines häst hemma som inte gjort något vettigt på snart 1 år.. Vill nu börja sätta igång den för att se om den...
2
Svar
21
· Visningar
1 757
Ridning Hej alla. Jag har gått och tänkt lite på att lägga till en hjälptygel till min ponny, för han är en såndär som inte alls vill jobba och...
2
Svar
27
· Visningar
2 974
Ridning Blev å fundera på det här om dagen när jag var ut å red. Vad finns det för olika bockningar, vad det beror på. Smärta är ju det första...
Svar
13
· Visningar
3 159
Senast: Rugge
·
Träning Det har gått dåligt med ridningen länge nu och det känns som om jag backat ett par år i utvecklingen. Nu har jag kommit till läget att...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 102
Senast: Houdinie
·
Ridning Hej! För ungefär 5 månader sedan köpte jag ett varmblodsto, världens snällaste i all hantering man kan tänka sig. Men jag upptäckte...
Svar
3
· Visningar
1 091
Senast: Sunny
·
Hästhantering Ja, hur gör ni på just erat stall? Har upptäckt att det där är väldigt olika, och då jag just börjat rida en jättego halvblodsvalack som...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 774
Senast: axel
·
Hästhantering Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd i kategorier, men jag hoppas hästhantering var rätt annars får moderatorn flytta :)...
Svar
16
· Visningar
1 711
Senast: Cornelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama